Latest Blogposts

Waarom is het zinvol om te adverteren aan je eigen Facebook fans?

Wist je dat maar een klein gedeelte van je Facebook fans je berichten te zien krijgt? Een groot deel van de mensen die je pagina geliked hebben zien zelden of -nog erger- nooit je berichten.

Hoe komt dat? Alleen fans die vaak reageren op je berichten of je berichten liken of delen krijgen bijna al je berichten te zien.

Mensen die niet reageren, liken of delen krijgen zelden een bericht te zien. De berichten die ze wel zien zijn vaak de berichten die echt veel reacties hebben gekregen of waarop één van hun Facebook vrienden heeft gereageerd.

Bij de meeste Facebook pagina’s komt het er op neer dat meer dan 80%(!) van de fans zelden een bericht te zien krijgen. 80%, dat is echt veel! Facebook denkt namelijk dat deze mensen de berichten niet interessant vinden omdat ze zo weinig doen. Hadden ze het wel interessant gevonden, dan hadden ze wel geliked of gereageerd.

Die 80% van je Facebook fans ziet dus niet je bericht dat je opruiming hebt, of dat je nieuwe artikelen binnen hebt of dat je een leuk evenement organiseert. Ook je berichten met foto’s van tevreden klanten ze zien niet.

Hier word je natuurlijk niet blij van. Maar er is een oplossing waardoor wèl al je Facebook fans je berichten zien.

 

Promoot je Facebook berichten aan je fans = 100% garantie dat ze je bericht zien

Er is een manier om deze 80% fans weer te betrekken bij je Facebook pagina. De beste manier is door regelmatig een Facebook bericht te promoten aan je fans. Je maakt dan van je bericht een advertentie.

Want een gepromoot bericht wordt altijd aan 100% van al je fans getoond.

De advertentie komt dan langs in de tijdlijn van al je fans en ziet er uit of het een gewoon bericht is. Veel mensen hebben het geen eens door dat het een advertentie is.

Door je berichten te promoten ziet die 80% die nu nauwelijks je berichten ziet opeens wèl je berichten. Je winkel is opeens weer in beeld bij ze. Ze zien je nieuwe artikelen voorbij komen, ze zien dat je uitverkoop hebt en ze zien weer wat voor een leuke winkel je hebt. Je krijgt je fans weer enthousiast en je krijgt ze hiermee ook (weer) naar je winkel.

 

Promoot je bericht nooit via de blauwe button onder je bericht

Je kan je bericht promoten door op de blauwe button met “promoot je bericht” onder je bericht te klikken. Doe dit aub NIET, want dit is veel te duur. Ik heb dat voorheen zelf ook gedaan, maar ben daar helemaal vanaf gestapt.

Promoot je bericht vanuit het hulpprogramma de Power editor. Hier kan je veel beter je kosten instellen en je advertenties halverwege bijstellen.

Als je een Facebook bericht maakt wat je later wil promoten, dan is het verstandig om er nu al rekening mee te houden dat je advertentie straks maar 20% tekst mag bevatten. Als je een plaatje maakt met in grote letters “uitverkoop”, dan heb je grote kans dat je boven de 20% uitkomt. Je moet hier echt op letten want anders word je advertentie afgekeurd.

Als het bericht wat je gaat promoten al likes of reacties heeft dan zie je dat ook terug in de advertentie. Bij het adverteren pakt hij alle gegevens mee.

 

Is een bericht promoten via de Power editor moeilijk? Nee hoor

Bekijk mijn video hoe je binnen 15 minuten een advertentie hebt lopen.

PS. De Power editor is bezig met het uitrollen van een nieuwe vormgeving. Ik heb 'm nog niet. Maar het kan zijn dat jij 'm al wel hebt en dan ziet jouw vormgeving er wat anders uit. Het principe hoe je een advertentie aanmaakt is het zelfde gebleven. Zodra ik de nieuwe vormgeving ook heb zal ik een nieuwe video plaatsen.

 

 

Vragen

Heb je hier vragen over? Stel ze gerust hieronder bij de reacties.

 

Mini training adverteren op Facebook. Vraag 'm gratis aan

Ben je benieuwd aan welke doelgroepen je nog meer kan adverteren? Wil je weten hoe je voor een zo laag mogelijk bedrag adverteert? Ik heb een mini training over adverteren op Facebook gemaakt. Daarin laat ik je zien hoe ik samen met 3 verschillende modewinkels Facebook advertenties heb opgezet, hoeveel klanten het voor elke opgeleverd heeft en -niet onbelangrijk- wat het adverteren deze winkels gekost heeft?

Vraag dan gratis mini training “3 succesverhalen van modewinkels die klanten binnen halen met Facebook advertenties” aan.

Ik laat je van 3 klanten van mij zien hoe we het gedaan hebben. Stap voor stap zodat jij -vandaag nog- precies het zelfde kan doen.

Klik hier en vraag gratis mijn mini training aan

 

Mini training FB adverteren

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

2 reacties op “Waarom is het zinvol om te adverteren aan je eigen Facebook fans?

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.