Latest Blogposts

Vakantiepark in de buurt? Zo krijg je die mensen naar jouw winkel

Lange tijd was het onzeker of we op vakantie naar het buitenland mochten. Veel mensen hebben toen een huisje of camping in Nederland geboekt. Zelfs veel mensen die normaal gesproken in het buitenland op vakantie gaan.

Ik hoorde laatst dat bijna alle huisjes en campings volledig vol geboekt zijn. Wat zullen die park- en camping eigenaren blij zijn?

Inmiddels mogen we, op eigen risico, wel weer naar het buitenland. Maar als je al een vakantiepark hebt geboekt zeg je dat natuurlijk niet zomaar af.

Dat betekent dat het deze zomer mega druk wordt op alle vakantieparken en campings. Ook die bij jou in de buurt.

Ik zie dan meteen kansen?

Zin om een dagje te winkelen (en dat moeten ze natuurlijk bij jou doen)

Wat doen die mensen de hele dag? Op een gegeven moment ben je wel een beetje klaar met zonnen en luieren. Dan heb je misschien zin om een dagje te gaan winkelen. Wie weet wil je dit zelfs wel meerdere keren in een week (als je campingburen voor de zoveelste keer te luidruchtig zijn)

Hoe leuk zou het dan zijn als ze bij jou komen winkelen?
Maar dan moeten ze wel weten dat je bestaat.

Wist je dat je m.b.v. Facebook en Instagram advertenties deze vakantiegangers naar jouw winkel kan lokken?

Facebook weet bijna alles van ons. En weet dus wie er opdat moment in een bepaald vakantiepark zit. Dat is super handig, want jij kan voor een paar tientjes advertenties laten zien aan al die mensen in het vakantiepark.

Je kan zelfs zeggen: ik wil mijn Facebook advertentie alleen laten zien aan alle vrouwen in het desbetreffende vakantiepark en ze moeten ook nog tussen de 35-55 jaar zijn. Of ik wil mijn Instagram story advertentie laten zien aan alle mannen in dat park en die mannen moeten tussen de 20-35 jaar zijn.

Met je advertentietekst kan je de mensen in zo'n park rechtsreeks aanspreken

Je kan bijvoorbeeld zeggen:

Zit jij in vakantiepark Kijkduin en heb je zin om een dagje te winkelen? Kom dan gezellig bij onze modezaak langs. We hebben net nieuwe collecties binnen. Zo leuk weer allemaal! We verkopen o.a......En onze merken gaan van maat S t/m XXL. Ons adres: ......Tot zometeen!

Of je zegt:

Zit jij in vakantiepark Kijkduin en heb je zin om een dagje te winkelen? Kom dan gezellig bij onze modezaak langs. Koffie en thee staat klaar en je kan lekker rondneuzen in onze Sale. Als je 3 artikelen bij ons koopt krijg je 50% korting, als je er 2 koopt 40% korting en bij 1 krijg je 30% korting. Wie weet zit er wat leuks bij voor je. We zijn elke dag open tot 17.30 en zaterdag tot 17.00. Ons adres: ......Tot straks!

Je eigen volgers zien deze advertentie niet

Je maakt dus een advertentie die uitsluitend te zien is voor de mensen in het vakantiepark. Je eigen volgers krijgen 'm niet te zien. En dat kan een Facebook advertentie zijn, Een Instagram advertentie of een advertentie in de stories.

Je kan zelfs een Google maps kaartje aan je advertentie toevoegen zodat ze precies zien waar je zit. Heb je meerdere winkels, dan laat hij de dichtstbijzijnde zien. Handig toch?

Dit kan je met elk vakantiepark doen. Voor een paar tientjes kan je zo veel extra mensen bereiken die je vervolgens naar je winkel lokt.

Heb je eenmaal deze doelgroep gemaakt dan kan je die het komende jaar elke keer opnieuw gebruiken. Dus bijvoorbeeld even een week in juni, dan weer een week in juli en augustus en dan weer even in september. Zelfs volgende jaar kan je 'm weer gebruiken.

Ze krijgen de advertentie alleen te zien als ze op het park zitten. Eenmaal thuis zien ze 'm niet meer

Want Facebook is nl. super slim en laat de advertentie alleen zien zolang iemand in het vakantiepark zit. Eenmaal thuis krijgt hij 'm niet meer te zien.

Wil je hier nou meer over weten? Of denk je: ja dit wil ik!

Meld je dan aan voor mijn gratis workshop over adverteren op Facebook & Instagram. Die is a.s. dinsdag. Zowel om 10.00 en om 19.30 en volledig gratis. Hij duurt ca. 1,5 uur.

Dit is de aanmeldlink.

Ik ga je ook laten zien:
• Hoe je ervoor zorgt dat je huidige klanten keer op keer bij je komen shoppen (zelfs als ze niks nodig hebben)
• Hoe je de klanten van je grootste conculega in jouw modezaak krijgt
• Hoe je kijkers/ maar niet kopers binnen een week terugkrijgt in je winkel en ze wèl met een tas vol de winkel uit gaan
• Hoe je webshopbezoekers die hun volle winkelmandje verlaten toch laat kopen (door dit te doen komt 75%(!) van de afhakers nogmaals naar je webshop)
• Waarom je NOOIT moet adverteren via de blauwe promootknop onder je berichten (als je niet onnodig duizenden euro's door het toilet wil spoelen)
• Mijn nummer 1 geheim om voor slechts een paar tientjes per week duizenden ideale klanten naar je winkel te krijgen

 

 

 

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

0 reacties op “Vakantiepark in de buurt? Zo krijg je die mensen naar jouw winkel

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.