De Sale is inmiddels goed losgebarsten. Op Facebook en Instagram kom ik de één na de andere modezaak tegen met grote banners met Sale. Zeker met de start van de Sale een goede manier om mensen te attenderen dat jij Sale hebt. Veel mensen zijn dol op Sale. De eerste weken zal je door al die banners waarschijnlijk aardig wat extra klanten gehad hebben.
Op een gegeven moment zakt de aanloop bij veel winkels in. Mensen zijn 1 of 2x bij je wezen kijken en hebben waarschijnlijk het één en ander gekocht. Na een week of 3 Sale wordt het steeds lastiger om mensen nog naar je winkel te krijgen. Zelfs als je steeds meer korting geeft.
Hoe kan je er nou voor zorgen dat ook na 3 weken Sale mensen naar je winkel komen?
Wat heel goed werkt is na een week of 2 stoppen met al die grote (schreeuwerige) banners met Sale. Dat weten de mensen nou wel. Op een gegeven moment gaan ze hierdoor niet vaker naar je winkel komen.
Maak mensen ook in de SALE hebberig
Als ik naar mezelf kijk dan word ik ook niet hebberig van al die grote koppen sale. Waar ik echter wel hebberig van word is als jij op Facebook of Instagram een leuk jurkje laat zien. Als ik dan ook nog eens zie dat hij bij jou nu is afgeprijsd, wat pak ik de fiets of de auto en kom ik naar je toe (of ik klik door naar je webshop).
Als ik dan een aantal dagen later een gave broek in mijn tijdlijn voorbij zie komen en die broek blijkt ook afgeprijsd te zijn, dan heb ik weer een reden om bij je langs te gaan.
En als je een week daarbij nog een leuk jasje in de Sale hebt dan heb je grote kans dat ik nog een keer naar je winkel rijd.
Op deze manier kan je mensen dus week na week hebberig maken met je artikelen uit de Sale.
In de SALE wel prijzen noemen
Mensen worden nou eenmaal sneller enthousiast als je een specifiek artikel uit de Sale laat zien en erbij vertelt wat dat artikel eerst kostte en wat hij nu kost. Zoals de afbeelding hierboven. Het Facebook bericht valt op omdat je de jassen leuk vindt en als je dan ook nog eens ziet dat ze afgeprijsd zijn word je nog enthousiaster.
Normaal ben ik niet zo’n voorstander van prijzen noemen op Facebook en Instagram, maar bij de Sale wel.
Ik zie bij meerdere modezaken dat dit soort Facebook en Instagram berichten en advertenties waarbij je mensen enthousiast maakt door een specifiek artikel te laten zien goed werkt tijdens de Sale. Afgelopen Sale heb ik dit type berichten bij meerdere modezaken toegepast en het leverde hen veel meer klanten op dan de Sale periodes daarvoor. Als het bij hen werkt, dan werkt dit bij jou waarschijnlijk ook!
Zorg ook in de SALE voor goede foto's en kom enthousiast over
Ook in de Sale is het belangrijk dat je afbeeldingen goed zijn. Probeer zo veel mogelijk eigen foto's te gebruiken en zorg voor goed licht. Ook is het belangrijk is dat je berichten enthousiast overkomen. Als jij enthousiast bent wordt je doelgroep ook eerder enthousiast!
Setjes maken in de SALE
Ik krijg vaak het bezwaar dat het in de loop van de Sale steeds lastiger wordt om setjes te maken. Wat je dan kan doen is de Sale artikelen combineren met niet afgeprijsde artikelen. Vervolgens heb je het in je tekst alleen over de afgeprijsde artikelen. Over de andere, niet afgeprijsde artikelen, heb je het niet. Daar komen ze dan wel in je winkel achter en wie weet kopen ze het ook nog gewoon...
Wat je ook kan doen is afbeeldingen pakken die je voor eerder dit seizoen op Facebook of Instagram hebt gezet. Ook hier benoem je weer alleen de artikelen die in de Sale zijn. Het is niet erg dat mensen dit bericht al eerder hebben gezien. Misschien vonden ze het toen te duur of hadden ze het bezwaar dat ze al 20 jurkjes in de kast hebben. Nu met korting willen ze het misschien als nog hebben.
Ga uitproberen wat voor jouw winkel werkt. En herhaal dat!
Heb je je mijn 25 Facebook Tips al gedownload?
Deze tips zorgen ervoor dat je berichten meer likes en reacties krijgen en vaker gedeeld worden. En het allerbelangrijkste ze zorgen voor MEER KLANTEN en MEER OMZET.
Klik hier om ze gratis te downloaden!
0 reacties op “Hoe krijg je na 3 weken SALE mensen nog naar je winkel?”