Heb je nog geen Facebook pagina voor je winkel? Ik raad je aan om er snel één op te zetten.
Bijna alle mode- en woonwinkels hebben op dit moment een Facebook pagina en klanten verwachten dat jij er ook één hebt. Heb jij er geen, dan heb je grote kans dat potentiële klanten je concurrenten gaan volgen en jouw winkel daar door gaan vergeten. Dit is natuurlijk niet wat je wilt.
Daarnaast is Facebook een goede tool om in contact te komen met potentiële klanten, maar ook het contact te onderhouden met bestaande klanten. Die laatste groep wil je graag terug in je winkel voor nieuwe aankopen. En als zij op de hoogte blijven van je winkel kunnen ze familie, vrienden en collega's attenderen op jouw winkel.
Maak eerst een persoonlijk profiel aan
Een Facebook pagina maken is super simpel. Ik raad je aan om eerst een persoonlijk profiel aan te maken en daar dan je pagina aan te hangen. Af en toe spreek ik winkeliers die persé geen persoonlijk profiel willen. Ze hebben er geen behoefte aan om privé zaken te delen. Ik snap de reden, maar ik raad je aan om wèl een persoonlijk profiel aan te maken, want als je in een later stadium wilt adverteren kan dit alleen als je ook een persoonlijk profiel hebt.
Hoe maak je binnen 5 minuten een Facebook pagina voor je winkel?
Stap #1 Log in op je persoonlijke profiel (dus als je zelf) en ga naar: https://facebook.com/pages/create
Je krijgt onderstaande plaatjes te zien. Kies voor: "plaats en lokaal bedrijf" en vul vervolgens de gegevens van je winkel in. Als je per ongeluk de verkeerde categorie hebt aangeklikt kan je die later altijd nog wijzigen.
Stap #2 Deze velden kan je nu invullen, maar je kan het ook later nog doen. Kies dan voor 'overslaan'.
Stap #3 Upload een profielfoto. Als je zo gauw geen goede foto bij de hand hebt, kan je deze stap ook even overslaan.
Een profielfoto kan een foto van jou zijn of een foto van jou met je team. Het logo van je winkel kan natuurlijk ook. Klanten geven aan dat ze een profielfoto met de mensen achter de winkel leuker vinden, dan een logo. Want dan zien ze bij elk bericht de gezichten en dat schept meer een band, dan een logo.
Zelf raad ik je aan om ook voor een foto van jou of met je team te kiezen. Maar je bent natuurlijk vrij om toch voor je logo te kiezen.
Stap #4 Je kan je pagina alvast aan je favorieten toevoegen, maar ook dit kan later. Kies dan ook weer voor 'overslaan'.
Stap #5 Deze stap kan je overslaan.
Stap #6 Je pagina is aangemaakt.
Stap #7 Je kan nu een omslagfoto foto toevoegen (dat is de grote foto) en bij "instellingen"kan je zo veel mogelijk gegevens over je winkel invullen.
6 reacties op “Hoe maak je een Facebook pagina voor je winkel?”