Je Facebook omslagfoto is het 1e wat bezoekers zien als ze op je Facebook pagina komen. Zorg er daarom voor dat je omslagfoto heel goed weergeeft wat voor type winkel je hebt èn wat je verkoopt.
Vaak worden sfeer foto’s gebruikt als omslagfoto.
Niks mis mee, maar het is slimmer om ook een marketing boodschap aan je Facebook omslagfoto toe te voegen, want dit levert vaak direct klanten op.
Facebook omslagfoto met marketing boodschap
In het verleden mocht je van Facebook je omslagfoto niet gebruiken voor marketing doeleinden, maar die regels gelden niet meer. Je bent nu vrij om te doen wat je wilt.
In die marketingboodschap vertel je in een paar zinnen welke actie er op dat moment loopt. Of welke (bijzondere) service je biedt. Of dat je deze week ook op zondag open bent.
Die paar zinnen tekst plaats je op je omslagfoto. Er zijn diverse gratis tools waar je heel eenvoudig een aantrekkelijke omslagfoto met tekst maakt. Ook als je geen ontwerptalent hebt.
Bezoekers die vervolgens op je fanpagina komen zien zo onmiddellijk welke actie er loopt òf waar jouw winkel heel erg goed in is.
De kans is groot dat bezoekers bij het zien van je omslagfoto voor het eerst over je actie horen. Of voor het eerst zien welke geweldige service je biedt. Als je geen marketingboodschap toevoegt laat je echt verkoopkansen liggen.
Ik raad je aan om minimaal 1x per maand je omslagfoto te wijzigen. Dat is goed voor de dynamiek en vestigt de aandacht op je marketing acties.
Ik heb een aantal inspirerende omslagfoto's mèt marketing boodschap op een rijtje gezet en die kan je downloaden.
Voeg ook een tekst pop-up toe aan je omslagfoto
Je kan ook een beschrijving aan je omslagfoto toevoegen. Het voordeel hiervan is dat als iemand met z'n muis over je omslagfoto gaat hij je aanbieding ziet. Die komt dan als een pop-up naar voren.
Maar je zou ook op je foto kunnen zetten: “Klik hier!” Als mensen dan op je omslagfoto klikken komen ze in je beschrijving terecht. Daarin kan je naast tekst ook een link plaatsen naar je website, waar ze dan meer kunnen lezen over een actie of bijvoorbeeld een evenement. Of waar ze een kortingsbon kunnen downloaden.
Elke keer als je je omslag foto wijzigt zien mensen dit in hun nieuwsoverzicht. Als je een beschrijving aan je omslagfoto toevoegt, dan komt deze tekst ook in het bericht te staan. Wat natuurlijk veel meer opvalt, dan dat ze alleen een foto zien.
Hieronder zie je een omslagfoto met pop-up
Als je met je muis over deze omslagfoto gaat verschijnt onderstaande pop-up.
Bekijk deze korte video (ca.1 minuut) waarin ik je laat zien hoe je een tekst pop-up toevoegt aan je omslagfoto.
Inspiratie nodig voor Facebook omslagfoto's met een marketing boodschap?
Download dit inspiratieboekje met omslagfoto's >>>
Ik ben heel benieuwd naar inspirerende omslagfoto's met een marketing boodschap. Heb je er één of meerdere gemaakt? Zet dan de link naar je Facebook pagina in een reactie hieronder.
4 reacties op “Facebook omslagfoto met daar op een marketing boodschap levert klanten op”