Latest Blogposts

Zo krijgen je Facebook volgers automatisch een melding van alle evenementen in je winkel

automatische melding Facebook evenementen

Organiseer jij in je winkel weleens workshops, modeshows of presentaties?
Of serveer je regelmatig lekkere hapjes met een drankje op zaterdagmiddag in je winkel?

Als je dit nog niet doet, dan moet je hier echt over nadenken want met dit soort evenementen zorg je voor reuring in je winkel.

En door leuke dingen te organiseren kweek je een band met je (potentiële) klanten.

Ook al verkoop je tijdens zo'n event misschien niet heel veel extra, mensen weten wel wat je hebt hangen of hebt liggen.

Facebook is een hele makkelijke manier om mensen uit te nodigen voor een evenement. Vanaf nu wordt dat nog makkelijker.

Facebook heeft een nieuwe functie uitgerold en ik ben daar zelf erg enthousiast over.

 

Je Facebook volgers kunnen zich nu abonneren op álle evenementen die je in de toekomst in je winkel organiseert

Zodra jij een evenement op Facebook plaatst krijgen zij automatisch een melding dat er weer een evenement is. Na die melding kunnen ze zich ook meteen inschrijven.

Voor de meeste Nederlandse Facebook gebruikers is deze functie nog niet uitgerold. Maar als je tijdelijk de taal op Engels (US) zet, dan kun je nu al gebruik maken van deze functie.

 

Hoe krijgen je Facebook volgers automatisch een melding van alle evenementen in je winkel?

Stap #1 Ga naar je persoonlijke Facebook account (dus niet naar je pagina) en ga naar instellingen. Verander daar tijdelijk de taal in Engels (US). Zie afbeelding hieronder.

Taal op Facebook instellen op Engels

 

Stap #2 Ga daarna naar je Facebook pagina (het maakt niet uit of je bent ingelogd als je zelf op je pagina). Klik op "more" en daarna op "events".

 

Kies bij meer voor evenementen

 

Stap #3 Klik vervolgens op "Share event".

 

Klik op delen

 

Stap #4 Je krijgt nu onderstaand plaatje. Dit wordt je Facebook bericht waarin je je volgers vraagt of ze zich willen abonneren op al je toekomstige events. Zodat ze niets meer missen. Maak er een leuk tekstje van zodat ze meteen op de "abonneerknop" klikken.

 

Typ een tekstje

 

Hieronder zie je welke tekst ik heb getypt en hoe het Facebook bericht er dan uit ziet.

 

Zo ziet je uitnodiging er uit

 

Ik zag vandaag dat Maggy's Mode deze nieuwe functie ook meteen heeft toegepast. Ik vind het altijd leuk om te zien als winkels meteen actie ondernemen en deze marketing kans pakken.

 

Maggy Mode

 

Gebruik deze nieuwe Facebook functie in je marketing

Stap #5 Als je bericht gepubliceerd is dan ga je terug naar je instellingen en dan zet je de taal weer op Nederlands.

Nadat ik mijn Facebook profiel weer op Nederlands heb gezet kan ik deze functie zoals hierboven beschreven ook in het Nederlands gebruiken. Ik durf niet te beloven dat dit bij ook is. Deze functie kan je keer op keer gebruiken, want niet al je volgers zullen je bericht zien. Als ik wil kan ik een paar weken later nogmaals mijn volgers uitnodigen om zich te abonneren. En dan later nogmaals.

Ik vind deze nieuwe functie een heel goed middel om je volgers aan je te binden. Zodra je een event aanmaakt krijgt iedereen die geabonneerd is bericht. Dat is natuurlijk super makkelijk! En voor je volgers is het heel fijn dat ze automatisch een melding krijgen als je wat leuks organiseert.

Ga jij deze nieuwe Facebook functie ook in je marketing inzetten? Ik ben benieuwd.

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

3 reacties op “Zo krijgen je Facebook volgers automatisch een melding van alle evenementen in je winkel

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.