Latest Blogposts

10 ideeën voor Facebook berichten waarmee je mensen direct naar je winkel krijgt

Wat zijn nou Facebook berichten waarmee je mensen direct naar je winkel krijgt? In dit artikel geef ik je 10 ideeën voor Facebook berichten die ervoor zorgen dat mensen na het zien van die berichten direct naar je modezaak komen.

Ik ben benieuwd of jij ze alle 10 al toepast. Ik denk het eigenlijk niet.

 

10 ideeën voor Facebook berichten waarmee je mensen direct naar je winkel krijgt

 

1. Diashow met items van een nieuw binnengekomen thema

Hoe meer items je uit 1 thema laat zien, hoe groter de kans dat je doelgroep enthousiast wordt. Vinden ze het ene item niet leuk, dan vinden ze misschien het andere item wel leuk. Je kan voor een diashow max. 10 afbeeldingen gebruiken. Als je op elke afbeelding 2 sets zet, kan je maar liefst 20 sets in 1x laten zien.

 

2. Korte video waarin je leuke combinaties laat zien

Ga voor een rek staan en trek wat items eruit en laat zien hoe je die onderling combineert. Je hoeft het niet bij 1 merk te houden. Pak gerust meerdere merken die goed te combineren zijn.

Een goed voorbeeld van zulke video's staan op de Facebook pagina van Lavie Womenswear en deze van Pleunis Mode.

 

3. Houd een actie die maar 1-2 dagen geldig is

Bijvoorbeeld een actie op bepaalde vesten. Hoe korter de actie, des te sneller je doelgroep naar je winkel komt. Als je een actie houdt die een hele week, of nog langer, geldig is krijgen mensen last van uitstelgedrag. En voor je het weet komen ze helemaal niet. Als je korte acties houdt heb je dit probleem niet. Als mensen niet meteen in actie komen, dan is het alweer voorbij.

 

4. Win actie waarvoor ze naar je winkel moeten komen

Een Win actie op Facebook is enorm goed voor je bereik, maar vaak zie je de meeste deelnemers niet terug in je winkel. Doe het daarom eens anders. Maak een Win actie waarvoor ze naar je winkel moeten komen.

Verloot een bon of item aan iedereen die bij de kassa een briefje met zijn of haar naam en e-mailadres achter laat. Je krijgt op deze manier heel veel mensen in je winkel die dan toch vaak even gaan rondkijken en misschien wat gaan kopen. De e-mailadressen die je zo krijgt kan je weer gebruiken voor Facebook advertenties of om deze mensen in de toekomst je nieuwsbrief te sturen.

 

5. Laat zien hoe je 1 item op verschillende manieren kan combineren

Wij Nederlanders zijn vaak bang dat we een item maar weinig gaan dragen en daarom kopen we 'm niet. Door te laten zien dat je een item op verschillende manieren kan dragen of voor verschillende gelegenheden, vinden we het item opeens veel waardevoller en willen het eerder hebben.

Zet op 1 afbeelding bijvoorbeeld 3 foto's waarop je het item elke keer anders combineert.

 

6. Laat zien hoe je items uit hetzelfde thema onderling combineert

De combinaties die de fabrikant maakt kennen de meeste mensen op een gegeven moment wel. Die foto's ze of op de Facebook pagina van de fabrikant voorbij komen of bij de diverse Facebook pagina's van de modezaken die ze volgen.

Als je eigen combinaties zet het er net weer even anders uit en brengt het mensen op ideeën. Ze zien hoe leuk alles onderling combineert en willen hierdoor misschien wel meerdere items hebben.

 

7. Laat leuke details zien

Als je al 12 broeken in de kast hebt hoef je niet zonodig broek nr. 13. Tenzij je laat zien wat voor leuke details deze broek heeft. Of wat voor leuke wassing. Je willen dan toch die broek nr. 13 erbij.

Plaats daarom regelmatig een bericht waar je ook details laat zien. Dit doe je bijv. door een kleine foto met daarop de print, wassing of ander leuk detail te plaatsen op een grotere foto van de hele broek.

 

8. Zeg dat dit de laatste stuks zijn

Als je van een item nog maar een paar stuks hebt denk je vaak dat het geen zin meer heeft om het item op Facebook te zetten. Doe dat juist wel! Door te vertellen dat je bijvoorbeeld nog maar 3 stuks van iets hebt suggereer je dat het item hard is gegaan. Mensen denken dan meteen dat het een gewild item is. Hierdoor willen zij het ook hebben.

Met dit soort berichten heb je grote kans dat mensen vragen of je het item voor ze weg kan hangen. Wat je vaak ziet is dat de 2e zich dan ook meldt met de zelfde vraag. En voor je het weet heb je alle stuks al op Facebook 'verkocht'.

Het is dan wel belangrijk dat je deze mensen via een PB een berichtje stuurt dat je het item voor ze hebt weg gehangen. Vraag er dan meteen bij wanneer ze komen passen.

 

9. Maak een diashow met bijv. allemaal gave modellen jeans / blazers/ blouses

Laat zien wat voor gave broeken je allemaal hebt. Laat je collega diverse modellen aantrekken en zet ze op de foto. Van al die foto's maak je een diashow. De mensen thuis zien zo wat voor leuke modellen je hebt en ook al hebben ze al 10 broeken in hun kast, bij het zien van jouw diashow willen ze nog een exemplaar.

Deze maand hebben veel van jullie Broekenweek en om mensen naar je winkel te krijgen kan je heel goed dit soort diashows laten zien. Laat zien wat voor modellen je in huis hebt.

 

10. Laat zien dat klassieke merken helemaal niet oubollig zijn

Laat zien hoe je klassieke merken, zoals bijvoorbeeld Gerry weber, op een jonge manier stylt. Veel mensen hebben een bepaald idee bij merken. Een merk zoals Gerry weber wordt door veel mensen als klassiek of oubollig bestempeld. en dus laten ze het links liggen. Hier kan je wat aan doen. Laat zien hoe je zo'n merk op een jonge hippe manier draagt.

Dit kan je het beste doen door eigen foto's te maken. Laat één van je collega's een aantal sets aantrekken en zorg dat sets jong en hip gestyld zijn.

Ik heb dit de afgelopen tijd met veel winkels gedaan en het was verassend hoe de mensen reageerden. Iedereen was positief en de mensen merkten op dat ze dit soort merken altijd links lieten liggen omdat ze dachten dat het veel te oubollig was. Nu zagen ze opeens dat dit soort merken ook hele leuke items hebben. Je kan met dit soort Facebook berichten echt de mening van mensen veranderen.

Maar je kan het ook andersom doen:

Fotografeer ook eens een item wat normaal gesproken een twintiger zou dragen bij een ouder iemand. Hiermee kan je laten zien hoe leuk het staat en dat al je items bij elke leeftijd leuk staan.

 

Ik ben heel benieuwd welke tips je nu al toepast en welke tips je vanaf nu gaat toepassen. Ik zou het leuk vinden als je het hieronder laat weten.

 

Heb je mijn 25 Facebook Tips al gedownload?

In deze video heb ik het over 25 Facebook Tips die je GRATIS kan downloaden.

Als je deze 25 tips gaat toepassen zal je veel meer mensen bereiken met je berichten en krijgen je berichten veel meer likes & reacties. En het aller belangrijkste: door het toepassen van deze tips zullen je bestaande klanten vaker bij je terug komen om iets te kopen en daarnaast leveren deze tips een heleboel nieuwe klanten op.

Deze 25 Tips pas ik dagelijks toe bij de modezaken die ik coach en ik zie hierdoor dat deze tips voor elke modezaak werken. Het maakt niet uit of je dames-, heren- of kinderkleding verkoopt. Of dat je schoenen of accessoires verkoopt. Pas deze 25 tips toe en je zal zien dat het ook voor jouw modezaak werkt.

Klik hier om de 25 tips te downloaden

 

 

Mirjam helpt sinds 2012 mode retailers aan meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Facebook advertenties, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider.
Meer over

0 reacties op “10 ideeën voor Facebook berichten waarmee je mensen direct naar je winkel krijgt

Plaats een reactie


*