Latest Blogposts

Zo maak je van je website bezoekers klanten (Facebook remarketing)

Herken je dit? Je hebt op een website naar schoenen gekeken. Maar je hebt niks gekocht.

Een uur later zit je op Facebook en je ziet een advertentie van die winkel waar je net was. In die advertentie wordt gezegd dat je vandaag en morgen korting krijgt als je NU een bon op hun website uitprint.

Wat doe je? Die schoenen die je net zag zijn erg leuk. Maar je twijfelde omdat je immers al 25 paar schoenen hebt staan. Je kan toch niet blijven kopen? Hmm…nu krijg je opeens korting. Toch maar het 26e paar aanschaffen?

Door Facebook remarketing toe te passen maak je van je website bezoekers klanten

Facebook remarketing is adverteren aan mensen van wie je weet dat ze op je website of in je webshop geweest zijn. Als die mensen dan terug keren op Facebook zien ze 1 of meerdere keren een advertentie van je. Je bent meteen weer in beeld bij ze. “O ja, dat is die leuke winkel met die gave shirtjes!”

Je kan in die advertentie vertellen dat je nieuwe items van collectie Y binnen hebt of dat ze een kortingsbon kunnen downloaden of je laat foto’s zien van artikelen die die week in de aanbieding zijn.

Je adverteert zo mensen waarvan je weet dat ze op je website zijn geweest. Je weet dus dat je interesse hebben in je artikelen.

Hoe werkt Facebook remarketing?

Het enige wat je hoeft te doen is bij Facebook een zgn. Pixel code aan maken. Dat is een werkje van nog geen 5 minuten. Die code zet je vervolgens op je website. Vanaf dat moment houdt Facebook bij wie er op je website geweest zijn.

Facebook maakt van deze mensen een doelgroep waaraan je kan adverteren. Dit kunnen mensen zijn die 1 dag geleden op je website zijn geweest, maar je kan ook instellen dat je wil adverteren aan mensen die 30 of zelfs 180 dagen geleden op je website waren. Je kan dat zelf instellen.

Maak ook van je website bezoekers een vergelijkbare doelgroep

Wat super interessant is is dat je van deze doelgroep ook een vergelijkbare doelgroep kan maken. Facebook zoekt dan mensen die lijken op je website bezoekers. Mensen die misschien nu nog niet bij je kopen, maar die gezien hun overeenkomsten met jouw website bezoekers heel goed bij jouw winkel passen. Een vergelijkbare doelgroep van je website bezoekers is een hele interessante doelgroep om aan te adverteren.  

Zet NU alvast een pixel code op je website (ook als je voorlopig niet gaat adverteren)

Ik wil je aanraden om nu meteen een pixel op je website of webshop te zetten. Ongeacht of je nu meteen gaat adverteren. Stel dat jij pas over 4 maanden wil adverteren dan heeft Facebook wel al 4 maanden bij gehouden wie er op je website is geweest. En dan kan je op dat moment als nog een advertentie tonen aan al die mensen.

Het beste is natuurlijk als mensen recent op je website zijn geweest. De kans dat ze dan bij je in de winkel komen is groter. Maar niet geschoten is altijd mis. Wie weet krijg je zo toch aardig wat mensen als nog naar je winkel.  

Facebook remarketing is zeer interessant voor webshops

Heb je nou een webshop naast je stenen winkel (of alleen een webshop) dan wordt Facebook remarketing helemaal interessant. Je kan dan je advertentie tonen aan mensen die in je webshop naar shirtje X hebben gekeken, maar die niet hebben gekocht.

Met een advertentie verleid je ze om terug te keren naar je webshop om als nog het shirtje te kopen. Het schijnt dat maar liefst 70% van de mensen als nog kopen omdat ze een advertentie via remarketing hebben gezien.

Naast dat je een pixel code op je volledige website zet kan je ook per pagina, per categorie of per artikel een code plaatsen. Het aantal code’s wat je op je website plaatst is onbeperkt. Zo weet je wie allemaal artikel X hebben bekeken.  

Facebook remarketing = goedkoop adverteren

Adverteren aan website bezoekers is één van de goedkoopste manieren om te adverteren op Facebook. Ik heb meerdere winkels gezien die minder dan 10 cent betalen voor een klik op een remarketing advertentie.

Klik op deze link en bekijk mijn video's hoe je een remarketing pixel maakt en hoe je het pixel heel eenvoudig op je website plaatst.  

Mini training adverteren op Facebook. Vraag 'm gratis aan

Ben je benieuwd aan welke doelgroepen je nog meer kan adverteren? Wil je weten hoe je voor een zo laag mogelijk bedrag adverteert? Ik heb een mini training over adverteren op Facebook gemaakt.

Daarin laat ik je zien hoe ik samen met 3 verschillende modewinkels Facebook advertenties heb opgezet, hoeveel klanten het voor elke opgeleverd heeft en -niet onbelangrijk- wat het adverteren deze winkels gekost heeft?

Vraag dan gratis mini training “3 succesverhalen van modewinkels die klanten binnen halen met Facebook advertenties” aan. Ik laat je van 3 klanten van mij zien hoe we het gedaan hebben. Stap voor stap zodat jij -vandaag nog- precies het zelfde kan doen.

Klik op deze link en vraag gratis mijn mini training aan   

 

Mini training FB adverteren

 

Credits foto met grijze jurk: LaDress

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

0 reacties op “Zo maak je van je website bezoekers klanten (Facebook remarketing)

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.