Latest Blogposts

Hoe krijg je je advertentiekosten naar beneden?

Ik krijg vaak de vraag hoe je je advertentiekosten voor Facebook advertenties naar beneden krijgt. En waarom je voor de ene Facebook advertentie meer betaalt dan voor de andere, ook al wordt hij aan extra dezelfde doelgroep getoond.

Er zijn meerdere manieren om je kosten naar beneden te krijgen. Als je adverteert in de Power editor kan je een heleboel dingen instellen waardoor je kosten aanzienlijk lager worden. Dat is een van de redenen waarom ik zo’n groot voorstander ben van adverteren in de Power editor. We kunnen het geld tenslotte maar 1x uitgeven...

Afgezien van de Power editor is er nog een manier om je advertentiekosten naar beneden te krijgen. Dat is door een vraag te stellen is je advertentie.

Hoe meer antwoorden je krijgt, hoe lager de kosten van je advertentie

Want hoe meer antwoorden je krijgt, hoe lager de kosten van je advertentie worden. Krijg je geen reacties op je advertentie dan ben je veel sneller door je budget heen en zal je advertentie eerder stoppen. Krijg je daar in tegen veel reacties, dan duurt het veel langer voor je budget op is en zullen veel meer mensen je advertentie zien.

Een bijkomend voordeel is dat Facebook je advertentie vaker toont als je meer reacties krijgt. Facebook denkt namelijk dat je advertentie populair is en als een soort beloning wordt je advertentie dan vaker vertoond.

Een ander groot voordeel van veel reacties

Daarnaast is er nog een belangrijk voordeel aan veel reacties krijgen op je advertentie. Elke keer als iemand reageert dan zien een groot deel van zijn of haar vrienden jouw advertentie ook. Deze mensen pak je gratis mee!

Als die vrienden ongeveer hetzelfde type zijn als jouw Facebook fans, dan kom je dus gratis in beeld bij allemaal mensen die prima bij jouw winkel zouden passen. Een geweldige manier om aan nieuwe klanten te komen!

Winacties

Dit is ook een van de redenen waarom ik je aanraad om zo nu en dan een leuke winactie te doen (let wel even op de regels die Facebook hanteert voor winacties). Op een advertentie van een winactie krijg je ontzettend veel reacties en dat is ontzettend goed voor je bereik. Je komt zo onder de aandacht bij heel veel nieuwe mensen.

Tellen likes niet mee voor je bereik?

Likes tellen ook mee, maar Facebook vindt reacties belangrijker en haar heb je meer profijt van.

Ook van toepassing op je gratis berichten

Deze tips zijn trouwens ook van toepassing op je gratis berichten. Als je op een gratis bericht veel reacties krijgt zal je bericht aan veel meer mensen getoond worden. Het is zelfs zo dat je bericht vaak weer bovenaan in iemands tijdlijn komt. Ook al is het een bericht van 3 dagen terug. En ook hier weer geldt: elke keer als iemand reageert zien een groot deel van zijn of haar vrienden je bericht ook. Maak hier dus gebruik van!

Gratis Online Workshop Adverteren op Facebook

Op woensdag 29 maart om 19:30 geef ik de gratis online workshop 5 Gouden Tips om met Facebook Advertenties Meer Omzet te genereren. Hierin leer ik je het volgende:

  • Hoe je al voor 5,- p/dag dagelijks mensen vanuit Facebook naar je winkel krijgt
  • Ik ga je de 7 elementen laten zien die een advertentie succesvol maken
  • Ik laat je zien welke type advertenties op dit moment het hoogste bereik krijgen en het goedkoopste zijn
  • Welke doelgroepen je moet pakken voor je advertenties
  • Hoe vaak je het beste kan adverteren
  • Waarom elke succesvolle modeondernemer uitsluitend adverteert via de Power editor
  • Je kan live vragen aan mij stellen

Je kan de workshop volgen via je eigen computer, tablet of telefoon. Hij duurt ongeveer een uur.

Ben je erbij? Deelname is volledig gratis! Klik hier om deel te nemen.

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

0 reacties op “Hoe krijg je je advertentiekosten naar beneden?

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.