Latest Blogposts

Hoe maak je een Facebook Advertentie die uitsluitend te zien is voor klanten?

In deze Facebook Live uitzending laat ik zien hoe je een Facebook advertentie maakt die uitsluitend te zien is voor klanten.

Vaste klanten behandel je anders dan andere mensen. Je geeft hen voordelen die anderen niet krijgen. Zij worden als 1e uitgenodigd voor de Sale, zij mogen zich als 1e aanmelden voor je modeshows etc. Om ze hier op te attenderen stuur je ze natuurlijk een nieuwsbrief.

Je kan je klanten daarnaast ook een Facebook advertentie laten zien waarin je hen nog een keer attendeert op het voordeel wat ze hebben.

Mijn ervaring is dat het heel goed werkt als je een nieuwsbrief stuurt + daarnaast een Facebook advertentie laat zien met dezelfde informatie. Mensen komen dan eerder naar je winkel of gaan eerder bestellen in je webshop. Veel mensen hebben nou eenmaal meerdere reminders nodig voor ze actie ondernemen.

Waarom zou je een advertentie laten zien? Je kan toch ook gratis een bericht plaatsen?

Uiteraard kan dat, maar als je een gratis bericht op je Facebook pagina zet ziet iedereen het en is het niet meer exclusief voor je klanten. Een advertentie daar in tegen kan je alleen tonen aan je klanten. Dat hoeft niet duur te zijn. Voor 5,- per dag bereik je al enorm veel mensen. En zo'n advertentie hoef je ook maar een paar dagen te laten lopen.

 

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

0 reacties op “Hoe maak je een Facebook Advertentie die uitsluitend te zien is voor klanten?

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.