Herken je dit?
Je bekijkt op je telefoon een website of nieuwsbrief van een winkel. Onderaan zie je een Facebook pictogram staan en daar klik je op. Je bent namelijk benieuwd hoe zij het doen op Facebook. En wie weet wil je deze pagina wel volgen.
Je telefoon opent de browser
De browser opent op je telefoon en voilá daar is hun Facebook account. Vervolgens vraagt je browser naar je inloggegevens. "Mijn wachtwoord? Wat was dat ook alweer? Geen idee".
Inmiddels raak je lichtelijk geïrriteerd en uit frustratie klik je de pagina weg. Dan maar niet die pagina bekijken of liken...
Dit overkomt dus heel veel mensen. Bij veel mensen weet de browser niet wat je inloggegevens zijn en krijg je onderstaande schermen te zien.
Het gros van deze mensen weet zo gauw hun wachtwoord niet, met als gevolg dat al die mensen jouw Facebook pagina wegklikken, terwijl ze 'm hadden willen liken.
Gemiste kans dus!
Dit gebeurt ook met Instagram
Dit zelfde gebeurt als ze op jouw Instagram pictogram klikken. Ook dan komen ze in de browser terecht. De plek waar je ze niet wil hebben!
Gratis programma die mensen op de telefoon direct stuurt naar de app
Ik heb onlangs een heel gaaf programma ontdekt dat herkent of iemand jouw nieuwsbrief of website op de telefoon, tablet of computer bekijkt.
Kijken de mensen op hun telefoon dan stuurt hij ze niet naar de browser, maar direct naar hun Facebook app of Instagram app. En omdat ze daar ingelogd zijn kunnen ze direct je pagina liken of je account volgen. Hoe gaaf is dat?!
Kijken ze jouw nieuwsbrief of website op hun computer? Dan stuurt dit programma ze wel gewoon naar hun browser. Een heel slim programma dus!
Ik vind het zelf super handig! Want zo loop je geen likes mis. En het gave is dat je dit programma GRATIS kan gebruiken. Het werkt super simpel en ik ga het je laten zien.
Het programma heet URL Genius vind je hier. Je kan het gratis gebruiken tot 5000 kliks op je links. Daarna betaal je $0.01 per klik.
1 reacties op “Zo maak je de Facebook en Instagram pictogram in je nieuwsbrief en op je website mobiel vriendelijk”