Twijfel je nog of e-mailmarketing zinvol is voor je winkel? Niet doen!
Want slechts 1 enkel e-mailtje kan al voor extra omzet zorgen. Wanneer je een woon- of modewinkel hebt dan moet je echt e-mailmarketing gaan toepassen. Liefst vandaag nog!
Het is een heel eenvoudige manier om extra omzet binnen te halen. Als jij dit nog niet toepast in je winkel laat je echt geld liggen.
Want met 1 enkel e-mailtje krijg je al tientallen of misschien zelfs wel honderden mensen naar je winkel. Mensen die speciaal naar je winkel komen om iets te kopen.
Stel: je hebt een slaapspeciaalzaak in een dorp.
Het is een kleine winkel en je hebt per dag 10 klanten. En aan al die 10 klanten vraag je: ‘zou je het goed vinden als ik je naam en e-mailadres noteer, zodat ik je op de hoogte kan houden wanneer ik een kortingsactie heb? Bijvoorbeeld een actie op woonaccessoires".
En daarvan zegt 50%:
‘Ja, dat vind ik wel goed. Ik wil wel dat je mijn naam en e-mailadres opschrijft’. Als je per dag slechts 5 namen en e-mailadressen zou noteren, dan heb je over een jaar tijd, als je alle werkdagen rekent, zo’n 1.300 e-mailadressen.
Binnen een jaar 1.300 mailadressen van potentiële klanten
Je hebt 1.300 e-mailadressen van (potentiële) klanten in handen en je hebt er bijna niks voor hoeven doen. Het verzamelen heeft je slechts enkele minuten per klant gekost.
Vervolgens stuur je 1x in het jaar een e-mail naar al die 1.300 mensen.
In die mail zeg je bijvoorbeeld: „misschien vind je het leuk om volgende week bij ons langs te komen, want we hebben 20% korting op al onze kussens. Ook die van de duurdere merken. En omdat jij al eerder wat bij ons gekocht hebt, krijg je 20% korting. Deze korting is exclusief voor klanten”.
Of: „je hebt het afgelopen jaar bij ons in de winkel een boxspring gekocht en wij hebben net dekbedovertrekken binnen gekregen die hier perfect bij zouden passen. Omdat jij bij ons klant bent krijg je hier 20% korting op”.
130 klanten in een week= € 3.250,-extra omzet
Al komt er maar 10% van die 1.300 mensen naar je winkel, dan heb je in een week tijd al 130 extra klanten. Klanten die zonder dat ene mailtje niet waren gekomen. En wanneer jouw marge per kussen met zo’n 20% kortingsactie bijvoorbeeld € 25,- is, dan levert dit jou een extra € 3.250,- op.
Extra omzet door slechts één simpel mailtje.
Dit voorbeeld is heel erg behouden. Misschien kan je wel 20 e-mailadressen per dag binnen halen. En 1x per jaar een e-mail sturen is natuurlijk heel erg weinig. Je moet het natuurlijk veel vaker doen. En als het allemaal een beetje mee zit, is je extra omzet vele malen hoger.
Elke keer als je uitverkoop houdt of als er een nieuwe collectie binnen is stuur je e-maillijst een simpel mailtje.
E-mailmarketing voor winkels is een hele simpele manier om extra omzet binnen te halen. Je moet het gewoon gaan toepassen in je eigen winkel.
Gratis stappenplan downloaden
Om je alvast op weg te helpen heb ik een stappenplan gemaakt waarin ik je precies vertel hoe je e-mailmarketing kan opzetten voor je winkel. Dit stappenplan kan je gratis downloaden.
1 reacties op “Hoe 1 e-mail voor extra omzet kan zorgen”
Pingback
Pingback: Zo krijg je mensen die zich inschrijven voor je nieuwsbrief meteen naar je winkel