Latest Blogposts

Wat kies jij? 350 mensen gratis bereiken òf €18,48 betalen en 4.664 mensen bereiken

Wat zou jij kiezen? Dat 350 mensen je Facebook bericht zien, gewoon gratis. Of dat 4.664 mensen je bericht zien en dat je €18,48 moet betalen. 

Veel modeondernemers vragen zich af waarin adverteren op Facebook nou zo interessant is. Gewoon gratis berichten plaatsen is toch ook prima?

Zoals je waarschijnlijk weet krijgt maar 16% van je volgers je berichten te zien. Het is echt weinig, maar het is niet anders.

Adverteren is met name zo interessant omdat je het aantal mensen wat je bericht ziet met een paar tientjes enorm kan opschroeven. Als veel mensen je bericht zien is de kans veel groter dat ook veel mensen naar je winkel komen.

4.664 mensen bereikt voor slechts € 18,48

Kijk eens naar deze winkel, een klant van mij: Modestal uit Putten.

Zij hebben op moment dat ik dit blog schrijf 495 volgers (wel goede volgers overigens die vaak reageren en kijken). 350 mensen zien gemiddeld hun bericht. Dat is natuurlijk te weinig!

Elke week maken we daarom van 1 bestaand bericht een advertentie zodat hun bericht vervolgens door meer mensen gezien wordt.

Zo ook deze advertentie. I.p.v. 350 mensen hebben nu 4.664 mensen het bericht gezien en dat voor slechts € 18,40.

Goede doelgroepen kiezen is het belangrijkste stuk van je advertentie

De mensen die het bericht gezien hebben we vooraf goed uitgekozen. Het heeft nl. geen zin om Jan en alleman je bericht te laten zien. Het kiezen van de juiste doelgroepen is eigenlijk het belangrijkste stuk uit het adverteren.

Hier hebben we gekozen voor eigen fans, look a like fans en vrienden van fans die vrouw zijn (dameskledingzaak), een bepaalde leeftijd hebben en in een bepaalde straal rondom de winkel wonen.

Modestal heeft o.a. door de Facebook advertenties absoluut geen last meer van slechte weken. Als andere winkels het stil hebben, is het bij hen wel druk. Dit hadden ze voordat ze met mij gingen samenwerken alleen maar gehoopt, maar dankzij volop aanwezig te zijn op Facebook lukt het hen.

En hoe gaaf is het als mensen naar je winkel komen en zeggen dat je advertentie op Facebook hebben gezien en daarom langs komen.

Nog niet overtuigd? Kijk dan hier even

Kijk eens naar een andere klant van mij Miss Sylly uit Spijkenisse. Een winkel in lingerie, bruidslingerie en badmode.

Zij hebben een video advertentie laten lopen om zoveel mogelijk mensen in hun winkel te krijgen op een koopzondag vlak voor kerst. En dat is gelukt. Het was erg druk die dag.

Video doet het heel goed op Facebook. Facebook geeft advertentievideo's die rechtstreeks op Facebook upgeload zijn ook nog eens voorrang omdat ze een strijd zijn aangegaan met Youtube.

Voor een video advertentie betaal je ook nog eens belachelijk weinig. Ik heb met meerdere klanten video advertenties gemaakt en iedereen betaalt 0,01-0,02 per view. Voorwaarde is wel dat je de video rechtstreeks upload. Dit heeft miss Sylly ook gedaan.

Maar liefst 14.762 mensen bereikt voor €53,40

Nadat ze het bericht hebben gepost heb ik er een advertentie van gemaakt (ook daar kan je me voor inhuren). In een week tijd hebben 14.762 mensen het bericht met de video gezien (Je kan zelfs precies zien hoeveel mensen de video hebben uitgekeken. Facebook houdt dat bij).

Voor die 14.762 mensen hebben zij 53,40 betaald. Ook dat is niet veel voor de hoeveelheid mensen.

Vraag mensen of ze je bericht willen delen

Wat meegeholpen heeft is dat ze in het bericht hebben gevraagd of mensen het bericht willen delen. Daardoor wordt je bericht ook gratis verspreidt. Vaak vinden we het stom om dit te vragen, maar als je het niet vraagt dan zal maar een enkeling het bericht uit zich zelf delen. Gewoon vragen dus!

Wil jij voor jouw winkel ook zulke mooie resultaten?

Enthousiast geworden over adverteren? Wil je weten wat er allemaal mogelijk is? En hoe je het dan vervolgens doet? Volg dan a.s. dinsdag 26 januari van 9.00-10.00 gratis mijn workshop "5 Gouden Tips om Meer omzet te generen met Facebook advertenties'.

Je hoeft niet in de auto te stappen want ik geef de workshop online. Je kan gewoon vanaf je eigen computer meedoen. En de workshop is ook nog een keer gratis omdat ik wil dat zoveel mogelijk mode-ondernemers de stap zetten om te gaan adverteren.

Klik hier en meld je nu meteen aan

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

4 reacties op “Wat kies jij? 350 mensen gratis bereiken òf €18,48 betalen en 4.664 mensen bereiken

Plaats een reactie


*


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.