Latest Blogposts

3 Onmisbare tips om van bezoekers klanten te maken

Heb jij dat ook? Verkoopgesprek met Luxaflex producten
Je steekt maanden werk in je website.
Ziet er goed uit.
Je vrouw vindt hem mooi.
Je kinderen vinden hem zelfs mooi.

Maar bezoekers? Ho maar.

Ze komen niet verder dan je homepage.
En dan haken ze meteen af.

Help, wat doe je verkeerd?

Je homepage is je eerste indruk.

De digitale voordeur van je winkel.
Je stropdas. Je visitekaartje.

Hij moet verpletterend zijn.

Want je homepage bepaalt of een bezoeker klant gaat worden.

 

Je klant beslist in één oogopslag

Weet je dat jouw bezoeker direct een eerste indruk heeft?

In een oogopslag velt hij een oordeel over je website.
En daarom moet het al klikken bij de eerste blik.

Alles moet kloppen.

Zodat je lezer denkt: "Wow! Precies wat ik zoek. Cool jasje, gave laarzen en die Leolux-bank past precies bij mij.”

 

Moeilijk, zo' n verpletterende homepage?

Eigenlijk is het heel simpel:

Denk vanuit de bezoeker.

Niet vanuit jezelf.

 

Wat wil je bezoeker van je weten?

  • Wie ben je?
  • Wat is je assortiment?
  • Hoe is je service?
  • Hoe tevreden zijn andere klanten over je?

 

3 tips om die vragen te beantwoorden

 

Tip 1 Foto’s waarmee je laat zien wie je bent

Laat op je home page duidelijk zien wat voor zaak je bent.
Het éérste dat een bezoeker ziet zijn de foto's.

 

Mensen kijken eerst naar plaatjes, dan naar tekst.

Maak daar gebruik van.

Trap niet in de valkuil om alleen foto's van collecties te laten zien.
Dat doet iedereen in onze branches al.
Een bezoeker ziet die collectiefoto's op elke site.
Hij wil weten waarom hij juist bij jou klant moet worden.
Kies daarom foto's die duidelijk laten zien wat jij, als winkel, te bieden hebt.

Drie foto’s die essentieel zijn voor je homepage:

  • Een mooie sfeerfoto van het interieur van jouw winkel. Waarbij je klant meteen roept: “Wow, gave winkel!”
  • Een foto van een verkoopgesprek. Leg stoffen en stalen op tafel. Zet er kopjes koffie er bij. Dat straalt gezelligheid uit en je laat zien dat je de tijd neemt voor een goed advies.
  • Een groepsfoto van het verkoop personeel. Of, nog leuker: zet ook de stoffeerders en de administratie op de foto. Je klant wil nu eenmaal zien met wie hij zaken gaat doet. En wie straks bij hem over de vloer komt.

 

Tip 2 Vertel kort en bondig wat jou speciaal maakt

Niks geen lange teksten op je homepage.
Je klant wil helemaal niet lezen.
Die wil in een paar zinnen horen wat je doet.

Vertel daarom kort: wat maakt jouw winkel speciaal, welke mooie merken verkoop je en waarom ben jij beter dan die andere winkels?

 

Stel: jij bent een winkelier die je klanten graag zorgen uit handen neemt.
Je kunt zijn meubels demonteren als je tapijt komt leggen.
Vertel dat dan.
Klanten willen graag horen welke service jij biedt.

Tip 3 Laat tevreden klanten aan het woord

In deze tijd hecht een bezoeker meer waarde aan het advies van een andere klant, dan aan wat jijzelf vertelt.
Wat jij vertelt gelooft hij namelijk niet meteen.
Laat daarom tevredenen klanten aan het woord op je homepage.
Bijvoorkeur met hun naam erbij.
Laat ze in enkele zinnen vertellen wat hun ervaring is met jou.
“Hé, denkt jouw bezoeker, die heeft daar ook gekocht: dan zal het wel goed zijn.”

 

Helemaal mooi is het als je video's kunt maken.

Kijk eens hier hoe een financieel adviseur een klant over hem laat vertellen.
(bekijk het filmpje van het schildersbedrijf 3e van boven. Geweldig!)

 

Aan de slag

Met deze tips ga je lekker aan de slag.
Vanavond nog.
Want hoe langer je wacht, hoe meer klanten je mist loopt.
Heb je al enkele van deze tips toegepast op je website? Of misschien wel allemaal.
Vertel het hieronder.

Of kom je er niet uit hoe je mijn tips nou net voor jouw winkel kunt toepassen?
Deel het met mij en wellicht kan ik je net dat ene zetje geven.

Contactformulier

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

0 reacties op “3 Onmisbare tips om van bezoekers klanten te maken

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.