Latest Blogposts

Ik weet niet wat ik elke dag op Facebook moet zetten

Vind jij het ook zo lastig om elke keer een bericht te verzinnen voor op Facebook? Wat moet je er deze week weer op zetten? Voor een paar berichten per week heb je nog net inspiratie, maar om elke dag iets op Facebook zetten lukt niet. En voor je weet sla je een dag over. En de dag daarna gebeurt hetzelfde….

Terwijl je weet dat het voor je zichtbaarheid zo belangrijk is dat je elke dag minimaal 1 bericht op Facebook zet. 7 dagen per week. Week in week uit. En het liefst moet er ook nog enige variatie zitten in het type berichten wat je plaatst. Anders wordt het weer saai.

Je bent niet de enige ondernemer die hier tegenaan loopt. Ontzettend veel ondernemers vinden het lastig om leuke Facebook berichten te verzinnen. Het is ook lastig.

Ik geef je 7 ideeën voor Facebook berichten

Om je een handje te helpen krijg je van mij 7 ideeën voor Facebook berichten. Allemaal type berichten die het goed doen op Facebook. Kan je 1-op-1 overnemen als je wil.

Idee #1 Laat je 3 best verkochte items van afgelopen week zien

Kijk wat de afgelopen week je 3 best verkochte items waren. Kijk vervolgens of je foto’s hebt waar de items opstaan of maak zelf foto’s waar een medewerker de items aan heeft. Ga naar bijvoorbeeld het gratis programma Canva en maak een afbeelding voor in je bericht met die 3 foto’s. Zet op je best verkochte item een cijfer 1, op de één na best verkochte een cijfer 2 etc.

Vertel in je bericht waarom je denkt dat dit je best verkochte items van de week zijn. Mensen zijn kuddedieren en je hebt kans dat zij bij het zien van je bericht ook één van deze items willen hebben. Sommige mensen moeten namelijk eerst bevestiging krijgen dat dit item echt leuk is. En dat is het blijkbaar, anders was het niet zo goed verkocht.

Idee #2 Attendeer mensen dat je ook cadeaubonnen verkoopt

Jij denkt waarschijnlijk dat iedereen wel weet dat je ook cadeaubonnen hebt. In de praktijk blijken heel veel mensen het niet te weten. Attendeer ze er daarom op. Dan kunnen ze een cadeaubon (laten) kopen voor moeder- of vaderdag, voor verjaardagen, voor een jubileum etc..

Maak hier een Facebook bericht van, wat je eens in de zoveel tijd opnieuw plaatst. Je kan rustig elke maand 1 Facebook bericht besteden aan cadeaubonnen.

Idee # 3 Maak een diashow van eerder geplaatste foto’s

Als mensen op Facebook iets zien wat beweegt dan kijken ze daar langer naar, dan alleen een foto. Voor een diashow heb je 3-10 afbeeldingen nodig. Die kan je natuurlijk allemaal gaan maken, maar je kan ook de afbeeldingen pakken die je eerder die week op Facebook hebt gezet. Een aantal klanten van mij doet dit en bij hen werkt het heel erg goed. Door nog een keer dezelfde items te laten zien krijg je mensen juist eerder naar je winkel. TV reclame wordt ook niet voor niets elke keer herhaalt.

Idee #4 Deel een compliment van een klant

Krijg je in de winkel een compliment? Maak hier dan een Facebook bericht van.

Vertel in 1 of 2 zinnen wat de klant zei. En laat merken dat je echt blij wordt van dit soort reacties.
Als een klant een recensie op Facebook heeft gezet kan je hier ook een bericht van maken. Recensies zijn normaal gesproken niet zichtbaar voor je volgers. Tenzij iemand doelgericht naar je recensies toe gaat. De vraag is alleen hoeveel mensen dat echt doen. Weinig waarschijnlijk. Dus het gros ziet nooit je recensies.

Ik raad je daarom aan om positieve recensies te delen met je volgers. Als anderen positief over je winkel zijn geeft dat vertrouwen bij potentiële klanten.

Hoe deel je een recensie?

  • Ga naar de recensie die je wil delen
  • Klik op “delen…..”
  • Kies vervolgens uit het drop down menu voor “delen op pagina die jij beheert”
  • Het lijkt nu of je je logo gaat delen, maar dat is niet zo
  • Zet een paar zinnen tekst in je bericht
  • Plaats je bericht of plan het in

Idee #5 Deel een bericht van de Facebook pagina van een merk wat je verkoopt

Je hoeft niet elke keer zelf wat te verzinnen. Zorg dat je alle Facebook pagina’s volgt van de merken die je verkoopt. Kijk regelmatig bij deze merken of je een bericht kan delen.
Als je een bericht deelt zet er dan altijd een stukje eigen tekst boven. Vertel waarom je dit deelt of waarom je zelf hier zo enthousiast bent. En sluit af met een vraag waarin je bijvoorbeeld aan jouw volgers vraagt wat zij er van vinden.

Normaal gesproken kan je een gedeeld bericht niet inplannen. Maar hier is een handig trucje voor.

  • Ga naar het bericht wat je wil delen
  • Klik op de datum/ tijdstip
  • Kopieer de URL die verschijnt
  • Maak een nieuw Facebook bericht aan
  • Plak daar de gekopieerde URL in
  • Het gekopieerde bericht popt dan vanzelf op
  • Haal de URL in je bericht weg en zet er eigen tekst in
  • Plan je bericht in

Idee #6 Laat het favoriete item van een medewerker zien

Hier kan je zelfs meerdere berichten van maken. Per medewerker een bericht.

Je kan dit ook weer op 2 manieren doen.

  1. Maak in bijvoorbeeld het gratis programma Canva een afbeelding met daarop de foto van de medewerker + daarnaast een leveranciers foto van het item.
  2. Of laat de medewerker het item aantrekken en maak een foto

Vertel in je bericht waarom de desbetreffende medewerker voor dit item heeft gekozen. Dit soort berichten met medewerkers erop doen het heel goed op Facebook. En als de medewerkers de items aan hebben en als ze tevens lijken op de gemiddelde klant (qua figuur, leeftijd), dan hebben mensen snel zoiets: “als het haar of hem staat, dan staat het mij waarschijnlijk ook”. Grote kans dat je door dit soort berichten meer verkoopt.

Idee #7 Plaats een link voor je nieuwsbrief

Ook op Facebook kan je mensen zich laten inschrijven voor je nieuwsbrief. Benoem in het bericht een aantal redenen waarom ze zich moeten inschrijven, want anders gaan ze zich niet inschrijven. Wat levert inschrijven op? Krijgen ze als eerste te horen dat de nieuwe collecties binnen zijn? Dat er items in de Sale zijn? Kunnen ze als 1e reserveren voor je modeshows? Krijgen ze een kortingsbon als ze zich inschrijven?

Zet in het Facebook bericht een link naar je website pagina met het inschrijfformulier. Je kan de mensen via de link naar de homepage van je website sturen, maar wat veel beter werkt is om de mensen naar een aparte pagina op je website te sturen. Een pagina waar alleen maar een inschrijfformulier staat en waar nogmaals de redenen staan waarom ze zich moeten inschrijven.

De reden dat je mensen liever niet naar je homepage stuurt is omdat daar vaak veel afleiding is. Er is zo veel te zien dat er kans bestaat dat ze het formulier niet gaan invullen. Niet omdat ze dat niet willen, maar omdat ze afgeleid zijn. Vandaar dat ik je aanraad een aparte pagina op je website aan te maken.

Aanbieding

In dit artikel geef ik je 7 ideeën voor Facebook berichten.

Hoe zou je het vinden als ik je de komende 12 weken elke week nog eens 7 ideeën stuur?

Ideeën die je 1- op -1 kan overnemen waardoor je in 3 minuten een Facebook bericht hebt. Ideeën waarvan de praktijk al heeft bewezen dat ze het voor modewinkels super goed werken op Facebook.

Wat denk je? Gaat dit je helpen om wèl elke dag een bericht op Facebook te plaatsen? Binnen een paar minuten, zonder dat het je veel moeite kost?

Elke week 7 ideeën in je mailbox waarmee je klanten naar je winkel of webshop krijgt? Zou je dat willen?

Met 7 ideeën per week heb je altijd genoeg inspiratie voor je Facebook berichten en hoef je nooit meer na te denken wat je nu weer op Facebook moet zetten.

Meld je aan en ontvang vandaag nog de 1e 7 ideeën in je mailbox. Kan je meteen aan de slag. Volgende week krijg je er weer 7 en de week erna weer. 12 weken lang. Na die 12 weken heb je maar liefst 84(!) ideeën voor Facebook berichten. En die ideeën kan je keer op keer hergebruiken. Daar kan je dus wel even mee vooruit!!

Je investering voor deze 12 weken is 97,-. T/m 19 mei heb ik een geweldige aanbieding: je betaalt dan slechts 47,-.

Klik op deze link om je direct aan te melden. Binnen 10 minuten heb je de 1e 7 ideeën in je mailbox!

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

0 reacties op “Ik weet niet wat ik elke dag op Facebook moet zetten

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.