Latest Blogposts

Hoe voorkom je dat mensen je website bezoeken en je winkel daarna vergeten?

Heb je afgelopen weekend veel bezoekers gehad op je website?

Waarschijnlijk wel. (Je kan dit zien in de statistieken van je website).

Juist in het weekend zijn heel veel mensen aan het rondsurfen op internet.Om inspiratie op te doen of met een daadwerkelijke koopintentie. Wie weet hebben ze ook jouw website bekeken.

Maar het jammere is dat je bezoekers je website heel snel vergeten zijn.
Tenzij…… je een ludieke actie inzet. 

Één waar je geld mee kan verdienen.
Een klant van mij vertelde dat ze elk weekend een advertentie op Marktplaats zet. 
Niet om via Marktplaats te verkopen, maar om zo mensen naar haar website te trekken.
Slimme tactiek, die haar inderdaad heel veel extra bezoekers oplevert.
Toch resulteert dit niet in enorm veel extra klanten.
En dat is zonde.
Kan ze dit slimmer aanpakken?

Ja en ik ga je ook vertellen hoe.
Al haar bezoekers hebben een koopintentie.
Misschien willen ze niet onmiddellijk iets aanschaffen, maar misschien op een later moment wel.

Het is daarom belangrijk dat zij met haar winkel in beeld blijft bij deze bezoekers.
Zodat ze straks, als wel willen kopen als éérste aan haar winkel denken.

 

Maar hoe blijf je in beeld bij deze bezoekers?

Ze moet zorgen dat ze de e-mailadressen van deze bezoekers krijgt.
Via een formulier op haar website.
Een zogenaamd opt-in formulier.
Voorbeeld formulier voor op je website  ⤵

Voorbeeld 2 opt-in-formulier bij artikel Retailfans.nl

Een bezoeker vult zijn voornaam en e-mailadres in en komt dan op haar e-maillijst terecht.

Alle mensen op deze lijst kan ze dan, met enige regelmaat, hele interessante e-mails sturen.
Met voor de lezer echt waardevolle interessante informatie.
Op deze manier kan de lezer haar winkel beter leren kennen
en kan zo een band krijgen met haar winkel.
En wie zou jij kiezen als je uiteindelijk besluit te gaan kopen?
Een winkel waar je niks van af weet?
Of die winkel die altijd van die leuke mails stuurt?

 

Maar mailadressen krijg je niet zomaar

Bezoekers geven niet zomaar hun naam en e-mailadres aan jou.
Tenzij…..jij daar een heel waardevol cadeautje tegenover stelt.
Jij geeft iets gratis weg in ruil voor hun voornaam en e-mailadres.
Doen mensen dit?
Het is bewezen dat bijna alle bezoekers hier op in gaan.
Je cadeautje is vervolgens gratis te downloaden.
Of gratis af te halen in jouw winkel.

Bied je namelijk een aantrekkelijk cadeautje aan, dan zal bijna iedere bezoeker zijn naam en e-mail adres achter laten.
Wij zijn nou eenmaal gek op gratis cadeautjes.
Het cadeautje moet iets zijn wat bij je winkel past, zeer nuttig is voor de klant
en wat je meteen zou willen hebben.
Het hoeft niet groot te zijn, als het voor de klant maar waardevol is.

 

Tips voor gratis weggevers:

■  lijst met tips om het juiste product te kiezen (2 pagina’s is genoeg)

■  e-boek met tips over onderhoud (3-8 pagina’s)

■  video met onderhoud tips (max. 15 minuten)

■  cadeaubon

■  kortingsbon

■  bon voor gratis product dat af te halen is in je winkel

■  handige checklist voor kerst

■  en er zijn nog veel meer dingen te bedenken

Nog een voorbeeld van een optin-formulier voor op je website

Voorbeeld opt-in bij artikel RetailFans.nl

Je maakt van het cadeautje een PDF en die zet je op een aparte verborgen pagina op je website.

Of je slaat ’m op in bijvoorbeeld Dropbox.
Nadat de bezoeker zich heeft ingeschreven krijgt hij van jou een downloadlink naar het cadeautje.

Je kan ook een fysiek cadeautje weggeven.
Maar bedenk wel dan vooraf goed of je het laat ophalen in je winkel of gaat versturen per post.
Aan fysieke cadeautjes heb je veel meer werk, zeker als je straks tientallen inschrijvers krijgt.

 

Ga aan de slag!

Het zou zonde zijn als je komend weekend weer een heleboel bezoekers uit het oog verliest.
Bedenk een cadeautje, zet het op je website, vraag naam en e-mailadres, stuur de downloadlink en begin stuur je lezers waardevolle e-mails.

Succes!

Heb je hier vragen over? Of kom je er niet uit? Stel je vraag hieronder.

P.s. In januari start ik met een 6 weekse online training over e-mailmarketing en daar in komt dit onderwerp veel uitgebreider aan bod. En in die training ga ik je persoonlijk helpen.

 

 

 

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

0 reacties op “Hoe voorkom je dat mensen je website bezoeken en je winkel daarna vergeten?

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.