Latest Blogposts

Hoe plan je je marketing in tussen beurzen en inkoopmomenten door?

De komende tijd is het voor de meesten van ons razend druk. Beurzen, dagen achtereen op inkoop, personeel op vakantie, Sale verder afprijzen en ga zo maar door. Het is dan knap lastig om ook nog tijd in te ruimen voor je marketing. Facebook, Instagram en het maken van nieuwsbrieven. Voor je weet schiet dat er bij in omdat je er gewoon niet aan toe komt.

Met als gevolg dat je veel te weinig van je laat horen. Wat natuurlijk weer gevolgen heeft voor je omzet.

Dat is voor je Sale nadelig want je krijgt hierdoor veel minder mensen in je winkel. Maar het heeft ook gevolgen voor de start van het nieuwe seizoen.

Als je een tijdlang zeer onregelmatig berichten op Facebook of Instagram hebt gezet zien nog maar heel weinig volgers je berichten. Je bereik neemt aanzienlijk af.

Het vervelende is dat je dit niet snel meer goed krijgt

Ook al ga je bij aanvang van het nieuwe seizoen weer veel berichten plaatsen. De enige manier om je bereik weer op te krikken is door flink te gaan adverteren.

Dit is iets wat heel veel ondernemers zich niet beseffen. Die denken dat het wel weer goed komt met Facebook of Instagram. Helaas gebeurt dat dus niet!

Blijf tijdens deze drukke maanden zichtbaar. Liefst dagelijks

Mijn dringende advies aan jou is dan ook om ook tijdens drukke periodes zichtbaar te blijven. Met zichtbaar bedoel ik dat je op Facebook en/ of Instagram ELKE dag wat van je moet laten horen. Liefst op een tijdstip dat je volgers online zijn.

Als je een keer 1 dag overslaat is het niet erg, maar maak hier geen gewoonte van. Niet al je volgers zien nl. al je berichten.

Daarnaast blijkt het dat de meeste mensen pas naar je winkel komen nadat ze aantal dagen achtereen elke keer leuke items hebben gezien op Facebook of Instagram. De winkels die met mij samengewerkt hebben en succesvol geworden zijn op Facebook plaatsten allemaal dagelijks minimaal 1 bericht.

Verstuur min. 1x per 14 dagen een nieuwsbrief. Elke week is vaak nog beter

En daarnaast raad ik je aan om ook de komende 2 maanden minimaal eens per 14 dagen een nieuwsbrief te sturen. Elke week een nieuwsbrief sturen werkt vaak nog beter. Probeer het in ieder geval op eens per 14 dagen te houden.

Hoe lukt het dan toch om je marketing te blijven doen/ zichtbaar te blijven?

Plannen! Plan een half dagdeel per week in om aan je marketing te werken. Bedenk voordat je met iets begint wat er de komende week op de planning staat. Wat moet er gecommuniceerd worden?

Zoek foto’s bij elkaar die je op Facebook en/ of Instagram wil zetten. Upload die foto’s in een fotobewerkingsprogramma, bijvoorbeeld het gratis programma Canva, maak leuke afbeeldingen en ga vervolgens naar Facebook en plan 7 berichten in. Op Instagram zelf kan je je berichten niet inplannen, maar hier zijn externe tools voor zoals Later en Planoly.

1x per week al je berichten inplannen

Pas nadat alle afbeeldingen klaar zijn ga je ze in 1x inplannen in Facebook of in externe tools voor Instagram. Maak niet de fout elke keer nadat je 1 ding gemaakt hebt het te gaan plaatsen. Dit kost je veel te veel tijd en dat had je nou net niet. Dus eerst alle afbeeldingen maken en daarna ga je 7 berichten inplannen op Facebook of voor Instagram.

Nieuwsbrief

Voor je nieuwsbrief doe je hetzelfde. Je bedenkt eerst wat je wil communiceren en daarna maak je de afbeeldingen die in je nieuwsbrief komen. Deels kan je exact dezelfde afbeeldingen gebruiken als voor Facebook of Instagram.

Het blijkt nl. dat mensen eerder naar je winkel komen of je webshop bezoeken, als ze de afbeeldingen zien hebben op zowel Facebook en/ of Instagram en ook nog eens een keer in je nieuwsbrief. Veel mensen hebben die herhaling nodig voordat ze een keer in actie komen.

Je gehele marketing in ochtend per week

Dit is echt de enige manier om ervoor te zorgen dat je marketing de komende 2 maanden en daarna doorloopt.

Als je er de komende 2 maanden een ochtend of middag aan besteed heb je daar het komende seizoen zoveel profijt van.

En heb je meteen ook een voorsprong op al je concullega winkels die Facebook, Instagram en het versturen van nieuwsbrieven hebben lopen versloffen.

Kan jij een stok achter de deur gebruiken die ervoor gaat zorgen dat je dit de komende 2 maanden ook daadwerkelijk gaat doen? Kijk dan even hoe ik je kan helpen

Hoe zou je het vinden als ik je de komende 2 maanden ga helpen bij het maken van steengoede Facebook berichten waar jouw doelgroep zo hebberig van wordt, dat meteen naar je winkel komen? Of naar je webshop gaan om te bestellen. Niet alleen nu tijdens de Sale, maar zometeen ook bij het nieuwe seizoen.

Samen met mij sparren over wat je op Facebook kan zetten, samen goede foto’s uitzoeken, teksten bedenken, hulp bij het opmaken van afbeeldingen en ondertussen ook nog tips krijgen hoe je nog meer uit je Facebook pagina kan halen, zodat jouw Facebook pagina veel leuker is om te volgen dan die van je concullega's.

Hoe ga ik je helpen? Wat krijg je van mij?

Ik wil jou de komende 2 maanden helpen met het bedenken, maken en inplannen van minstens 7 Facebook berichten per week. We gaan samen bedenken wat je gaat communiceren en hoe je dat het beste kan communiceren via de verschillende kanalen.

Ik ga je helpen met de juiste foto’s uitzoeken, met het maken van mooie afbeeldingen in het gratis programma Canva, ik ga samen met jou de teksten voor je berichten bedenken en we gaan ze samen inplannen.

De sessies kan je zelf in mijn agenda inplannen op een moment dat het voor jou het beste uitkomt. Dit kan zowel overdag als in het begin van de avond. Alle sessies zijn online. Ik kan dan met je meekijken op je scherm.

Wat levert de samenwerking met mij je op?

Het resultaat van onze samenwerking is dat jij vanaf dat we starten elke dag minstens 1 bericht plaatst. En ook nog eens een bericht wat jouw doelgroep leuk vindt en waar ze bij het zien van het bericht hebberig worden. Zo hebberig dat ze of bij je langskomen of meteen gaan bestellen in je webshop.

Maar dat is nog niet alles. Je krijgt ook toegang tot 2 kennis webinars over Facebook marketing. Hierin leer je bijvoorbeeld hoe je een inschrijfformulier voor je nieuwsbrief op Facebook zet. Deze video’s kan je een keer kijken als het weer wat rustiger is.

Daarnaast krijg je toegang tot mijn online cursus over het programma Canva en krijg je een document met 50 ideeën voor Facebook berichten van mij.

En als laatste krijg je bij de start van onze samenwerking een Facebook Scan. Hierin lopen we je gehele Facebook pagina langs en laat ik per bericht zien wat goed is en wat beter kan. Ik geef je dan meteen ook suggesties hoe je dat aanpakt.

Kortom na deze 2 maanden heb je een Facebook pagina waarmee je het nieuwe seizoen kan aanvallen. En je bent inmiddels zo gewend om elke week 2 uur vrij te maken voor je marketing dat dit zo in je systeem zit dat je hiermee doorgaat.

Nog even op een rijtje wat je precies krijgt:

  • We starten met een Facebook Scan (online) waarin we samen je Facebook pagina doorlopen en ik je laat zien wat er goed gaat en wat er beter kan. Ik laat je ook zien hoe je dat doet
  • 4 keer een uur coaching (online). Tijdens de sessies gaan we samen je Facebook berichten maken
  • 2 online Kennis webinars waarin ik je tips en trucs leer om je Facebook pagina nog beter te maken (bijv. hoe je een aanmeldingsformulier voor je nieuwsbrief op je Facebook pagina zet). Deze sessies worden opgenomen en kan je terugkijken wanneer je wilt
  • Mijn online cursus over het programma Canva. Daarin leer je hoe je prachtige afbeeldingen voor Facebook (en je nieuwsbrief) maakt. Ook na de 2 maanden blijf je toegang houden tot de cursus en alle toekomstige updates krijg je er gratis bij
  • 50 ideeën voor Facebook berichten. Voor als je even geen inspiratie hebt. Hierin staan 50 leuke ideeën voor berichten die je 1-op-1 kan kopiëren voor je eigen winkel
  • Deelname aan een besloten groep, waarin je tussen de sessies door vragen kan stellen, je ideeën kunt bespreken en je successen kan delen. De waarde van zo’n groep is enorm

Resultaat na deze 2 maanden:

Je plaatst dagelijks minimaal 1 Facebook bericht, je berichten krijgen veel meer likes en reacties, je bereikt per bericht veel meer mensen, je aantal pagina likes is enorm gegroeid, je doelgroep wordt meteen hebberig bij het zien van je berichten, je krijgt wekelijks meerdere klanten die zeggen dat ze langskomen n.a.v. een Facebookbericht.

De waarde van dit 2 maanden traject is minimaal Euro 900 ex. BTW

Speciaal voor jou is de investering in dit 2 maanden programma tijdelijk slechts 597,- ex btw

Let op: dit aanbod is slechts 1 week geldig. Woensdag 12 juli 18.00 uur loopt dit aanbod af.

Ben je er klaar voor? Klik dan op de button hieronder en je kan of direct starten of uiterlijk 31 augustus a.s. Na aanmelden neem ik contact met je op voor de startdatum.

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

0 reacties op “Hoe plan je je marketing in tussen beurzen en inkoopmomenten door?

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.