Latest Blogposts

7 Redenen waarom je als woon- of modewinkel een nieuwsbrief moet hebben

Een nieuwsbrief is één van de beste marketingvormen voor de woon- en modewinkelier die er zijn.

Je hebt een uitstekend middel in handen om je winkel zichtbaar te maken en je krijgt er meer klanten door.

Deze voordelen kunnen zich meteen al vanaf het versturen van je eerste nieuwsbrief voordoen,
maar nemen veel meer toe naarmate je ze langer verstuurt.

Hierbij 7 goede redenen waarom je een nieuwsbrief zou moeten hebben:

1.  Je blijft voortdurend onder de aandacht van je klanten.
Als je dit niet doet, zullen ze je snel vergeten.
Maar omdat je in hun herinnering blijft, zullen ze aan je denken op het moment dat ze behoefte krijgen aan nieuwe spullen voor in huis of zin hebben in nieuwe kleding.


2.  Je bouwt een relatie met je (potentiële) klant op.
Hiermee maak je jezelf immuun voor concurrentie.
Je concurrenten bieden misschien hetzelfde aan, maar een eenmaal opgebouwde relatie en het vertrouwen dat je door het versturen van je nieuwsbrief geniet, zul je altijd op je concurrenten voor hebben.
Klanten zullen hierdoor voor jou kiezen.


3.  Je kan je aanbod kenbaar maken.
Als mensen zich abonneren op je nieuwsbrief, bouw je gestaag aan een mailinglijst met honderden en misschien wel duizenden mensen.
Allemaal mensen die in principe tot je doelgroep behoren en in jouw producten geïnteresseerd zijn.

Je kunt je producten telkens in je nieuwsbrief aan ze kenbaar maken.
Waardoor je via je nieuwsbrief je producten kan verkopen.
Als jij je aanbod goed brengt in je nieuwsbrief, zal de klant onmiddellijk enthousiast worden en zin krijgen om het aan te schaffen.
Een mailinglijst is daarmee een van de belangrijkste “bezittingen” van de zelfstandige winkelier.


4.  Je laat jezelf zien als een expert op jouw gebied.

De producten die je verkoopt liggen waarschijnlijk ook bij de concurrent.
Het is daarom heel belangrijk dat jij laat zien waarom de klant bij jou moet zijn.
Dit kan je doen door te laten zien dat jij de expert bent.
Laat zien dat jij heel veel afweet van dit product, vertel over je eigen ervaringen met dit product, vertel de voor-en nadelen.
Je toont wat je in huis hebt door waardevolle informatie te geven.
Er is geen betere – en eenvoudiger – manier om vertrouwen en geloofwaardigheid bij je potentiële klant te creëren.


5.  Je krijgt gratis mond-op-mond reclame.

Door een e-mail nieuwsbrief kun je veel gemakkelijker mond-tot-mond- reclame op gang brengen.
Als je lezers je nieuwsbrief op prijs stellen, zullen ze hem doorgeven aan familie en vrienden.
En als je lezers horen dat iemand op zoek is naar bepaalde producten zullen ze jouw winkel hiervoor aanraden.


6.  Je krijgt e-mailadressen van potentiële klanten.
Als je een e-mail nieuwsbrief maakt, krijg je de kans om aan het e- mail adres te komen van je website-bezoekers.
Meestal bezoeken mensen je website maar één keer.
En vaak op het moment dat ze nog niet daadwerkelijk gaan kopen.
Maar als ze zich -op dat moment- inschrijven voor je nieuwsbrief, blijf je in hun herinnering.
En denken ze aan jouw winkel op het moment dat ze wèl daadwerkelijk gaan kopen.


7.  Je bespaart advertentiekosten

Een nieuwsbrief is snel en goedkoop – zeker vergeleken met traditionele marketingmethoden.
Gratis en in enkele seconden kun je je doelgroep van honderden mensen bereiken!
Het kost je alleen tijd om hem te schrijven.

 

De komende tijd zal ik nog meer artikelen over nieuwsbrieven publiceren.
Ook de inhoud van je nieuwsbrief en de technische aspecten zoals automatische mail programma's komen aan bod.

 

Daarnaast geef ik op 17 juli een webinar over dit onderwerp:

“Hoe je snel een e-maillijst voor je nieuwsbrief opbouwt”
Waarin je 3 strategieën leert waarmee je heel snel veel aanmeldingen krijgt voor je nieuwsbrief. Zonder dat het je veel tijd en moeite kost.

Inschrijven kan nog! Let wel op, want vol=vol.
Alle inschrijvers kunnen de opname achteraf downloaden, handig voor als je de 17e op vakantie bent.
http://mirjamvanrees.nl/gratis-webinar-email-lijst-opzetten

Je reaktie op dit artikel is welkom!

 

Mirjam helpt sinds 2012 mode retailers aan meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Facebook advertenties, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider.
Meer over

0 reacties op “7 Redenen waarom je als woon- of modewinkel een nieuwsbrief moet hebben

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.