Latest Blogposts

4 redenen om NU te beginnen met adverteren op Facebook

Over een paar weken zijn we al op de helft(!) van het seizoen. Zit je op schema qua omzet? Of moet er nog heel veel gebeuren wil je dit seizoen met een tevreden gevoel afsluiten?

Als jij op dit moment niet tevreden bent en behoefte hebt aan een hele hoop extra klanten, dan wil ik je aanraden om te gaan adverteren op Facebook.

Ik ga je 4 redenen geven waarom je juist NU moet beginnen met adverteren op Facebook.

Ook al heb je nog tientallen facturen liggen die betaald moeten worden...

4 redenen om NU te beginnen met adverteren op Facebook

  1. Over 2-3 maanden zit je alweer in de Sale. Wil je de komende maanden behoorlijk wat omzet binnen halen dan zal je aan de bak moeten. Facebook is op dit moment HET kanaal om klanten te krijgen. Er is alleen 1 groot probleem. Met je gewone Facebook berichten bereik je alleen je fans (de mensen die je pagina hebben geliked). En als je geluk hebt nog wat vrienden van je fans. We denken dat we met onze berichten al onze fans bereiken. Helaas is de realiteit anders….
     
    Facebook toont je berichten maar aan 6%(!!) van je fans. En dat zijn alleen de mensen die vaak je berichten liken of reageren. Die andere 94% ziet zelden of nooit je Facebook berichten. Je kan dus allemaal leuke items op Facebook zetten, maar het gros ziet die berichten geen eens. Hierdoor begrijp je waarschijnlijk ook dat je berichten maar zo weinig likes en reacties krijgen en nauwelijks klanten opleveren. Alles moet uit die 6% komen!!
     
    Als je gaat adverteren aan je eigen fans dan ziet wel 100% van je fans je berichten. Je bereikt dus opeens veel meer mensen. Je zal hierdoor niet meer likes en reacties op je berichten krijgen, maar nog veel belangrijker het levert ook veel meer klanten op. Simpelweg omdat veel meer mensen je berichten zien. Adverteren aan je eigen fans is ook nog eens de aller goedkoopste manier van adverteren.Ik wil je wel aanraden om te adverteren via de Power editor en niet via de blauwe knop onder je bericht. Adverteren via de Power editor is namelijk veel goedkoper, dan via de blauwe knop.
  2.  

  3. Niet al je huidige klanten zullen je Facebook pagina hebben geliked. Daar is een oplossing voor. Je kan namelijk de e-mailadressen van je klanten downloaden uit je kassasysteem en vervolgens uploaden in Facebook. Facebook kijkt dan welke e-mailadressen ze herkennen en vervolgens kan je aan al deze mensen adverteren. Je kan dus een advertentie laten zien het een heel groot deel van je huidige klanten. Omdat deze mensen je winkel al kennen heb je grote kans dat ze na het zien van je advertenties met al die leuke items naar je winkel komen.
  4.  

  5. We willen natuurlijk ook een heleboel nieuwe klanten. Adverteren op Facebook is hier de uitgelezen manier voor. Je kan namelijk aan Facebook vragen of ze een doelgroep samenstellen van mensen die enorm lijken op jouw huidige klanten. Omdat Facebook zo ongeveer alles van ons weet, ze weten welke pagina’s we geliked hebben, wat we zeggen op Facebook, waar we wonen etc., kunnen ze in hun database mensen zoeken die in de buurt van je winkel wonen maar die op dit moment nog geen klant bij je zijn.Dit is echt zo gaaf! Je krijgt een doelgroep met allemaal potentiële klanten! Die mensen kan je vervolgens advertenties laten zien. Mijn ervaring is dat je hier heel veel nieuwe klanten uithaalt.
     
    Ditzelfde kan je doen met je fans. Je kan wederom aan Facebook vragen of ze een doelgroep maken van mensen die heel erg lijken op je huidige fans. En bij webshops kan je het ook nog eens doen met webshopbezoekers. Je krijgt dan allemaal mensen die lijken op je huidige webshopbezoekers. Hoe makkelijker wil je het hebben?
  6.  

  7. Adverteren op Facebook wordt elk jaar een stukje duurder. Op dit moment is adverteren nog steeds heel betaalbaar. Voor 5,- per dag kan je al duizenden mensen bereiken. Laat staan dat je voor 20,- per dag adverteert. Hoeveel mensen bereik je dan wel niet? In vergelijking met kaarten die op de post moeten of advertenties in de krant kan je weken achtereen adverteren op Facebook. Je zou bijna stom zijn om het niet te doen.

Facebook advertenties zijn op dit DÉ manier om snel meer mensen naar je winkel te krijgen

Door te adverteren komen je bestaande klanten vaker naar je winkel en je bereikt veel makkelijker nieuwe klanten. Ik zie het aan alle modezaken die ik coach. Als je echt veel meer klanten wil dan zal je moeten adverteren.

Natuurlijk kost adverteren geld. Maar als je het op de juiste manier doet, met een gedegen plan, dan gaat adverteren je vele male meer opleveren dan dat je er in stopt.

Je kan 2 dingen doen. Je kan lukraak gaan adverteren of met een gedegen plan. Aan jou de keus. Ik weet uit ervaring dat als je met een gedegen plan gaat adverteren je veel meer mensen bereikt die ook echt bij je winkel passen en dat je enorm veel kosten bespaart. En ook niet onbelangrijk het gaat je ook nog eens veel tijd schelen.

Dat gedegen plan ga ik je geven in mijn online workshop “5 Gouden Tips om met Facebook Advertenties Meer Omzet te genereren”. En jij kan die online workshop gratis bijwonen. Je kan kiezen uit 2 data.
 

 
De online workshop volg je vanaf je eigen computer, tablet of telefoon. En aan het eind kan je ook nog eens via de chat je vragen aan mij stellen. Ben je erbij?

Wat ga je leren tijdens deze Gratis Online Workshop?

  • Hoe je al voor 5,- p/dag dagelijks mensen vanuit Facebook naar je winkel krijgt (deze strategie werkt bij 95% van de modewinkels)
  • Hoe je zowel je bestaande klanten als nieuwe klanten naar je winkel krijgt. (Beiden hebben een andere aanpak. Ik laat je zien welke)
  • Hoe je heel eenvoudig zelf advertenties maakt, zelfs als je een hekel hebt aan technisch gedoe
  • Hoe je flink wat tijd te bespaart bij het maken van advertenties (bijna geen één moderetailer past dit nog toe)
  • Met welke afbeeldingen en teksten je mensen naar je winkel krijgt (en wat je vooral niet moet doen)

Deze workshop is 100% GRATIS. Pak deze kans!

 

Mirjam helpt sinds 2012 mode retailers aan meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Facebook advertenties, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider.
Meer over

GRATIS E-BOOK!
Vul hieronder je voornaam en e-mailadres in om mijn e-book gratis te downloaden
Je gegevens zijn veilig. Wij hebben net zo'n hekel aan spam als jij

0 reacties op “4 redenen om NU te beginnen met adverteren op Facebook

Plaats een reactie


*