Latest Blogposts

Deze babywinkel verhuisde naar een A locatie dankzij het adverteren op Facebook & Instagram

Mogelijk heb je helemaal geen babywinkel, maar ook dan kan je wat met onderstaand verhaal. Want wat zij gedaan hebben werkt nl. voor elke winkel.

Afgelopen augustus was ik bij de opening van het nieuwe winkelpand van Beebie Westland in Naaldwijk en het 1e wat ze zeiden toen ze me zagen was:
❞ Verhuizen naar deze toplocatie was mogelijk doordat we het afgelopen jaar veel meer klanten hebben gehad dan de jaren daarvoor. Onze omzet is maar liefst met 30%(!) gestegen! Wij denken dat dit met name komt doordat we nu zo actief zijn op Facebook en Instagram en bijna wekelijks advertenties plaatsen, waardoor we mensen bereiken die we eerst niet bereikten❞ 
Toen ik destijds de 1e keer bij Beebie Westland in de winkel kwam hadden Ruud en Christine het al over verhuizen naar een ander pand. Dat het al geruime tijd zo stil was in de winkel kwam volgens hen doordat ze aan de rand van het centrum zaten en niet er midden in.

Ik vond verhuizen op dat moment geen goed plan.

Zorg eerst voor meer zichtbaarheid, zodat er meer klanten komen

Wat je veel beter kan doen is zorgen dat veel meer mensen je winkel kennen en weten wat voor leuke items je allemaal verkoopt. Dan krijg je vanzelf meer klanten en als dat goed blijft gaan en er komt structureel meer omzet binnen, dan mag je aan verhuizen denken. Want verhuizen naar een A locatie klinkt leuk, maar je betaalt meer huur, je moet de hele boel verbouwen en dat kost klauwen met geld. Dat moet je wel hebben.

Ga maar eerst werken aan meer zichtbaarheid, zodat meer mensen weten wat voor leuke items je hebt.
Omdat het gros van de mensen elke dag wel een keer op Facebook of Instagram zit, en velen vaak zelfs meerdere keren per dag, zijn dat dé plekken om te laten zien wat voor leuke spullen je allemaal hebt.

Ik ben met hen als 1e gaan kijken hoe ze leukere berichten konden maken waar hun doelgroep echt hebberig van wordt. Dat ze bij het zien van hun berichten de items metéén willen hebben voor hun kindje.

Ook bij een babyzaak kan je prima eigen foto's maken

Nu weet je waarschijnlijk wel dat ik een groot voorstander ben van eigen foto's en filmpjes maken. Daar kijken mensen nou eenmaal sneller naar, je kan precies de items laten zien die je hebt en het maakt het veel persoonlijker dan al die fabrikantfoto's.

Maar bij een babywinkel is dit idee wel leuk, maar hoe ga je het uitvoeren? Je hebt immers niet constant een baby in de winkel die je kleertjes aan kan trekken. En hoe doe je het als je een autostoel laat zien? Je kan er moeilijk zelf in gaan zitten.

Oproep voor modelletjes was een groot succes

We kwamen al snel met het idee om een oproep te plaatsen voor modelletjes. Geen idee of het zou lukken, maar het was het proberen waard. We twijfelden of het zou lukken omdat veel ouders hun kinderen niet op social media willen en al helemaal niet ter promotie van een winkel.

Ik weet niet waar ze vandaan kwamen, maar ze kregen maar liefst 400(!) aanmeldingen voor modelletjes. Van net geboren tot een jaar of 4.

Ze hebben daaruit een aantal modelletjes gekozen en hebben daar foto's en video's meegemaakt. Kindjes kregen kleding aan, werden in een kinder- of autostoel gezet, moesten spelen met speelgoed etc. Bij video's zag je de kindjes terwijl Christine vertelde tegen de camera wat er te zien was.

Ouders kregen de foto's toegestuurd en zij hadden een hele voorraad met foto's en video's die ze op Facebook en Instagram konden zetten.

Elke week 2 advertenties laten lopen

Vervolgens hebben we bijna elke week van 1-2 Facebook en Instagram berichten een advertentie gemaakt.

Want zonder adverteren ga je het niet voor elkaar krijgen om meer klanten in je winkel te krijgen. Je kan het vervelend vinden dat je moet betalen voor je bereik, maar je kan het ook als kans zien om meer mensen in je winkel te krijgen.

We zijn eerst gestart met adverteren op Facebook en daarna ook op Instagram.

Click here to subscribe

De kracht van het adverteren is je advertentie laten zien aan meerdere doelgroepen, waardoor er vanuit alle kanten mensen naar je winkel komen

We hebben die advertenties laten zien aan meerdere doelgroepen tegelijk. Hierin zit de kracht van het adverteren. Vaak worden advertenties maar aan 1 doelgroep getoond en dat levert vaak maar een handje extra klanten op.

Als je je advertenties aan meerdere doelgroepen tegelijk laat zien bereik je van alle kanten mensen waardoor de kans dat veel mensen daaruit naar je winkel komen veel groter is.

Het adverteren heeft hen super veel opgeleverd. Ze kregen mensen in hun winkel die normaal gesproken naar de grote babyparadijzen gaan en nu uit nieuwsgierigheid langskwamen. En het leuke was dat ze niet alleen kwamen kijken maar ook met tassen vol naar huis gingen.

Inmiddels zijn we 2 jaar verder en ook nu krijgen ze ontzettend veel mensen binnen dankzij hun advertenties. En dat vind ik zo gaaf om te zien. Ruud vertelde me laatst dat ze in 2019 maar liefst 30% meer omzet hadden, dan in 2018. Echt geweldig!

Zijn ze dan niet heel veel geld kwijt aan adverteren?

En voor je denkt wat kost dit adverteren wel niet? Dat zijn vast mega bedragen. Dat is niet waar. Zij betalen echt belachelijke lage bedragen voor het aantal mensen wat hun advertenties ziet.

Als ik een willekeurige advertentie van hen pak zie ik dat ze 9.646 mensen hebben bereikt en daar € 21,64 voor hebben betaald.

En dat zelfde zie ik bij hun andere advertenties ook. Voor 2 tientjes kan je dus bijna 10.000 mensen bereiken. Dit gaat je nooit lukken met je normale (gratis) berichten.

Wil jij dit seizoen ook je omzet flink verhogen en wil je leren hoe je dat doet m.b.v. Facebook & Instagram advertenties?

Laat mij je helpen. Ik heb inmiddels honderden modewinkels & babyspeciaalzaken geholpen met het verhogen van hun omzet dankzij het slim inzetten van Facebook & Instagram advertenties. Ik wil het jou ook graag leren.

Ik geef daarom een GRATIS online workshop. Hierin laat ik zien wat je moet doen om veel meer klanten naar je modezaak te krijgen door het inzetten van advertenties. Ik ga het je stap-voor-stap laten zien hoe je dat doet, zodat jij na de workshop exact hetzelfde kan doen.

Je hoeft voor de workshop niet de deur voor uit, want hij is online. Je volgt 'm gewoon vanuit je winkel, achter je bureau, in de auto of lekker thuis op de bank.

Ik geef de workshop op verschillende tijdstippen. Je kan zelf kiezen wat voor jou het beste uitkomt. Kijk even wat voor jou het fijnste is. Hij duurt 1,5 uur. Ik beloof je nu al dat je er ontzettend veel aan gaat hebben.

Klik op de afbeelding hieronder om je aan te melden.

Aanmelden online workshop adverteren op Facebook & Instagram

Of klik hier om je aan te melden >>

 

Mirjam helpt sinds 2012 mode retailers aan meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Facebook advertenties, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider.
Meer over

0 reacties op “Deze babywinkel verhuisde naar een A locatie dankzij het adverteren op Facebook & Instagram

Plaats een reactie


*


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.