Latest Blogposts

Twijfels die je kunt hebben als je aan een nieuwsbrief begint

Al begonnen met een nieuwsbrief?

Je weet wel, een nieuwsbrief met waardevolle informatie,
die voor de klant echt leuk is om te lezen.
Heel anders dan een reclamefolder.

Twijfel je nog of dit wat voor je winkel is?
Je bent niet de enige winkelier met twijfel.

 

Je vraag je misschien het volgende af:

■  zitten mijn klanten wel te wachten op zo'n nieuwsbrief?

■  mijn (potentiële) klanten hebben het druk

■  hebben ze wel tijd en zin om mijn nieuwsbrief echt te lezen?

■  heb ik wel genoeg te zeggen?

■  raken mijn onderwerpen om over te schrijven niet gauw uitgeput?

■  geef ik niet teveel product informatie weg?

■  kan ik wel goed schrijven?

Deze twijfels zijn bij nader inzien niet reëel.
Je hebt genoeg te zeggen.

 

Hierbij wat inzichten die je kunnen helpen:

■  jij bent als winkelier een expert op jouw vakgebied

■  je weet heel veel over de producten die je verkoopt

■  je hebt bepaalde kennis die de klant niet op internet vindt

■  je weet uit ervaring in welke situaties producten af te raden zijn of juist
aan te bevelen zijn

■  je hebt klanten die heel tevreden zijn over jouw producten

Als expert op een bepaald vakgebied, zijn de ideeën en kennis die je hebt onuitputbaar.

 

Wees nooit bang om teveel informatie te geven.

Hoe meer je geeft, hoe duidelijker je laat zien wat je in huis hebt als winkel

Maakt het voor een klant straks veel makkelijker kiezen.
Per slot van rekening is het jouw vakgebied, waar je (potentiële) klanten je nooit in zullen kunnen evenaren.
Ze zullen je uiteindelijk toch nodig hebben bij hun aankoop.

En er zullen vast veel mensen zijn die nooit iets van je
zullen kopen.
Maar dat hadden ze ook niet gedaan zonder je nieuwsbrief.

 

Goed schrijven is iets wat je leert door het vaak te doen.

 

Mensen hebben het inderdaad druk, maar als je een
goede, waardevolle nieuwsbrief maakt, zullen ze de
inhoud echt lezen.
De voorwaarde is wel dat je een nieuwsbrief maakt met
waardevolle artikelen en dat je een persoonlijke,
informele toon aanslaat.

 

Je lezers willen het gevoel krijgen dat ze je kennen!

Als je twijfelt of je wel genoeg te zeggen hebt, sta er dan bij stil wat je écht wilt betekenen voor je klant.
Hoe goed wil je een klant helpen?

Als je dit doel voor ogen houdt, komen de ideeën om over te schrijven, vaak vanzelf.
Je zult ook je product aanbod durven doen, want je weet dat mensen je producten of jouw service nodig hebben.

 

TIP #1: ga eens met je medewerkers brainstormen

Ga eens met je medewerkers brainstormen over je klanten en bedenk vragen die klanten kunnen hebben over jouw producten en werkwijze.

Bijvoorbeeld:

■  waarom is het beter...

■  wat is het voordeel van...

■  hoe kan ik de juiste keuze maken betreft...

■  wat is jouw mening over...

■  wat is jouw ervaring met...

■  wat zal er gebeuren als...

 

Als je dit doet, borrelen de ideeën voor goede artikelen
vaak vanzelf in je op.
Elke vraag kan een onderwerp voor een artikel zijn.

 

TIP #2: ideeën voor de inhoud van je nieuwsbrief

Ideeën voor de inhoud van je nieuwsbrief komen misschien in je op op het moment dat je in je auto rijdt of op de bank zit met koffie.
Zorg dat je altijd een notitieboekje bij de hand heb of noteer je ideeën in je telefoon.

Maak een aparte map in je computer of telefoon om ideeën over nieuwsbrieven te bewaren.
Je hebt ze dan bij de hand op het moment dat je gaat werken aan je nieuwsbrief.

 

Kom je er alleen niet uit?

In september geef ik weer een 2-daagse training waar
dit onderwerp uitgebreid aan bod komt en waar je met
mijn expertise en persoonlijke begeleiding alles leert om
je eigen nieuwsbrief op te zetten.
Alle aspecten komen daar aan bod.

Mirjam helpt sinds 2012 mode retailers aan meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Facebook advertenties, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider.
Meer over

0 reacties op “Twijfels die je kunt hebben als je aan een nieuwsbrief begint

Plaats een reactie


*


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.