Latest Blogposts

Hoe maak je een Facebook bericht met onderaan klikbare artikelfoto's?

Je ziet op dit moment regelmatig Facebookberichten voorbij komen met een grote foto en daaronder een aantal kleine fotootjes. Op de grote foto staat de hele set en op de kleine fotootjes staan alle items los.

Maar hoe maak je zo'n bericht? En kan je het alleen gebruiken als je een webshop hebt? Of ook als je geen webshop hebt? In dit artikel geef ik je een paar ideeën hoe je het kan gebruiken en ik laat zien hoe je een zo'n bericht maakt.

Nieuw type Facebookbericht

Helemaal nieuw is het eigenlijk niet want het type bericht is al een paar maanden geleden uitgerold over de Nederlandse en Belgische gebruikers. Maar nu gaat iedereen het pas gebruiken. Vooral voor modewinkels en webshop is dit type bericht geweldig om je artikelen te laten zien.

Het gave aan dit type bericht is dat je onder je afbeelding kleine afbeeldingen kan zetten met de losse items. Als iemand klikt op een item zit hij direct bij het item in je webshop of, als je geen webshop hebt, op je website waar hij het artikel kan reserveren.

Maximaal 30 items in 1 bericht

Je kan maximaal 30 items 'taggen'. Je kan dus gerust 2 sets op de foto zetten en dan kan je alle items van die sets eronder zetten. Bij elk item kan je een URL toevoegen van het artikel in je webshop.

Als je geen webshop hebt maak dan een pagina op je website aan waar mensen de items kunnen reserveren. Zet daar de Facebook foto’s neer plus een kort formulier waar ze hun naam, e-mailadres en telefoonnummer kunnen achterlaten. Je kan ze dan een berichtje sturen of bellen dat het voor hen klaar hangt.

Het e-mailadres zet je op je mailinglijst zodat je hen daarna ook je nieuwsbrieven kan sturen. En...je kan het e-mailadres gebruiken voor je Facebook advertenties.

Hoe maak je nou zo’n bericht?

Bekijk de video want daarin laat ik het zien.

 

 

Heb je vragen over dit type Facebook bericht? Of kom je ergens niet uit? Laat het me hieronder weten in een reactie.

 

 


 

 

Kan je jouw winkel of webshop wel wat extra klanten gebruiken?

Kom dan naar mijn workshop "Je Modezaak Vol Klanten dankzij Facebook" op 8 januari 2018 voor slechts 49,-.

Ik geef de workshop dit keer op een prachtige locatie vlak boven Apeldoorn. Dus....zit je in het Noorden of het oosten van het land, dan is deze locatie lekker dichtbij.

Ik ga je laten zien wat je als modezaak anno 2018 op Facebook moet doen om er dagelijks een heleboel klanten uit te halen.

Ik zag in de 2e helft van 2017 een heleboel dingen veranderen op Facebook. Dingen die voorheen werkten, die werkten op eens niet meer. Misschien is het jou ook opgevallen. Je moet nu echt andere dingen doen dan pakweg een jaar geleden.

Tijdens deze workshop laat ik je daarom laten zien hoe je:

  • anno 2018 veel likes en reacties krijgt op al je berichten
  • hoe je er zelf voor zorgt dat je berichten veel meer mensen bereiken
  • hoe je ervoor zorgt dat die (potentiële) klant zo enthousiast wordt bij het zien van je berichten,
  • dat hij of zij meteen naar je winkel komt of gaat bestellen in je webshop.

Na deze workshop weet je precies wat je moet doen.

Maar dat is nog niet alles. Tijdens deze workshop krijg je ook mijn persoonlijke feedback op jouw Facebook pagina.

Ik laat je zien wat er nu goed gaat, wat er veel beter kan en hoe je dat vervolgens aanpakt. Op een manier die bij jouw winkel past.

Het beloofd een super waardevolle middag te worden en je gaat naar huis met een actieplan waarmee je meteen de volgende dag aan de slag kunt.

Ik kan je nu al beloven dat als jij deze actiepunten gaat toepassen je aankomend seizoen veel beter draait dan de afgelopen jaren.

De investering voor de workshop is 49,- per winkel. En voor die prijs mag je zelfs met z'n tweeën komen.

Zie ik jou op 8 januari?

Hier vind je alle informatie over deze workshop.

 

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

3 reacties op “Hoe maak je een Facebook bericht met onderaan klikbare artikelfoto's?

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.