Latest Blogposts

Hoe maak je een Facebook bericht met onderaan klikbare artikelfoto's?

Je ziet op dit moment regelmatig Facebookberichten voorbij komen met een grote foto en daaronder een aantal kleine fotootjes. Op de grote foto staat de hele set en op de kleine fotootjes staan alle items los.

Maar hoe maak je zo'n bericht? En kan je het alleen gebruiken als je een webshop hebt? Of ook als je geen webshop hebt? In dit artikel geef ik je een paar ideeën hoe je het kan gebruiken en ik laat zien hoe je een zo'n bericht maakt. 

Nieuw type Facebookbericht

Helemaal nieuw is het eigenlijk niet want het type bericht is al een paar maanden geleden uitgerold over de Nederlandse en Belgische gebruikers. Maar nu gaat iedereen het pas gebruiken. Vooral voor modewinkels en webshop is dit type bericht geweldig om je artikelen te laten zien.

Het gave aan dit type bericht is dat je onder je afbeelding kleine afbeeldingen kan zetten met de losse items. Als iemand klikt op een item zit hij direct bij het item in je webshop of, als je geen webshop hebt, op je website waar hij het artikel kan reserveren.

Maximaal 30 items in 1 bericht

Je kan maximaal 30 items 'taggen'. Je kan dus gerust 2 sets op de foto zetten en dan kan je alle items van die sets eronder zetten. Bij elk item kan je een URL toevoegen van het artikel in je webshop.

Als je geen webshop hebt maak dan een pagina op je website aan waar mensen de items kunnen reserveren. Zet daar de Facebook foto’s neer plus een kort formulier waar ze hun naam, e-mailadres en telefoonnummer kunnen achterlaten. Je kan ze dan een berichtje sturen of bellen dat het voor hen klaar hangt.

Het e-mailadres zet je op je mailinglijst zodat je hen daarna ook je nieuwsbrieven kan sturen. En...je kan het e-mailadres gebruiken voor je Facebook advertenties.

Hoe maak je nou zo’n bericht?

Bekijk de video want daarin laat ik het zien.

 

YouTube voorvertoningsafbeelding

 

Heb je vragen over dit type Facebook bericht? Of kom je ergens niet uit? Laat het me hieronder weten in een reactie.


Kan je jouw winkel of webshop wel wat extra klanten gebruiken?

Kom dan naar mijn workshop "Je Winkel Vol Klanten dankzij Facebook" op 6 maart in Zwolle of maandag 20 maart in Utrecht.

In deze workshop leer je hoe je met je Facebook berichten je doelgroep zo hebberig maakt dat ze metéén naar je winkel komen of gaan bestellen in je webshop. Er is max. plaats voor 6-8 ondernemers. Ik hou het bewust klein want ik ga deze middag, naast een heleboel tips, elke deelnemer feedback geven op zijn of haar Facebook pagina.

Voor wie is deze workshop?

  • Als heel veel extra klanten wil, maar op dit moment krijg je nauwelijks klanten door je Facebook berichten
  • Als het aantal likes op jouw Facebook pagina veel te langzaam stijgt
  • Als je op dit moment maar weinig likes krijgt op je Facebook berichten en ook nog eens nauwelijks reacties
  • Als jij heel graag een keer feedback wil hebben van een Facebook expert
  • Als je naar huis wil gaan met een heleboel tips die je de volgende dag meteen kan toepassen

Tijdens deze workshop ga ik niet alleen laten zien wat je op Facebook moet doen om een heleboel likes en reacties te krijgen. En wat je moet doen om vervolgens moet doen om die mensen naar je winkel of webshop te krijgen.

Maar ik ga je ook persoonlijk feedback geven op je Facebook pagina en je tips geven hoe je het kan verbeteren. Hier waren de deelnemers van de afgelopen workshops echt super blij mee. Alleen voor dit punt hadden ze de workshop niet willen missen.

Wil jij hier ook bij zijn?

Meld je dan snel aan, want t/m a.s. woensdag 1 maart 16:00 uur betaal je slechts 97,-. Daarna betaal je weer het normale bedrag. Op dit moment heb ik nog maar een paar plekken vrij, dus wacht niet tot vrijdag, want dan heb je kans dat het vol zit.

>>> Klik hier om je aan te melden

Mirjam helpt sinds 2012 mode retailers aan meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Facebook advertenties, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider.
Meer over

GRATIS E-BOOK!
Vul hieronder je voornaam en e-mailadres in om mijn e-book gratis te downloaden
Je gegevens zijn veilig. Wij hebben net zo'n hekel aan spam als jij

3 reacties op “Hoe maak je een Facebook bericht met onderaan klikbare artikelfoto's?


Comment author said

Door HDB op 25 februari 2017 om 11:36

Leuk artikel, goeie tips.
Ik stoot enkel op een probleem wanneer ik het toepas. Mijn prijs staat op $ en krijg niet de vraag dit aan te passen. ook het veld link onder de omschrijving heb ik niet. 🙁

 

Comment author said

Door Boukje Verweijen op 27 februari 2017 om 16:11

Dat heb ik dus ook met die link : het veld url voor betaalproces komt hier niet in beeld

 

Comment author said

Door Stephanie op 26 februari 2017 om 15:51

Supergoed artikel, blij dat ik dit ben tegengekomen.
Ook voor mijn webshop in iPhone accessoires heel goed bruikbaar.

 

Plaats een reactie


*