Latest Blogposts

Maak je Facebook advertenties met diashows? Zo bereik je meer mensen & betaal je minder

Maak je regelmatig een Facebook advertentie met een diashow? En wil je heel veel potentiële klanten bereiken? Kies dan bij het maken van je advertentie voor "videoweergave" en niet voor "betrokkenheid".

In deze video leg ik uit waarom videoweergave vaak goedkoper is en ik laat je ook meteen zien hoe je dit instelt.

Facebook advertenties met diashows werken goed bij zowel bestaande klanten, als bij mensen die je winkel nog niet kennen

Diashows (zoals hierboven) doen het heel goed op Facebook. D.m.v. diashows krijg je je bestaande klanten vaker terug je winkel in. Maar ze werken ook heel goed om nieuwe klanten mee aan te trekken.

De reden dat ze zo goed werken is dat je in een diashow je veel meer items kan laten zien dan in een bericht met 1 foto. Ik hoor je al denken: "maar je kan toch ook meerdere foto's in 1 bericht zetten?". Dat kan, maar dat raad ik af. Het ziet er vaak rommelig uit waardoor mensen je bericht niet bekijken en meteen door scrollen. Ook zijn mensen lui op Facebook. Er zijn er maar weinig die doorklikken naar alle foto's.

Diashow speelt vanzelf af waardoor mensen meteen al je items te zien krijgen

Een diashow is daarom een veel effectievere methode. Zonder dat iemand wat hoeft te doen ziet hij (of zij) meerdere items voorbij komen. Je kan zelfs 10 afbeeldingen uploaden en dus 10 setjes of zelfs 20 setjes laten zien.Vind hij het ene item niet leuk? Dan vindt hij misschien het andere item wel leuk.

Zorg er wel voor dat alle items van de diashow uit het zelfde thema zijn of in ieder geval bij elkaar passen.

Facebook advertentie met daarin je diashow

Om ervoor te zorgen dat 100% van je fans, je klanten en een heleboel nieuwe mensen je diashows zien raad ik je aan om Facebook advertenties te maken van je diashows.

Als we Facebook advertenties maken van onze diashows kiezen we als doelstelling bijna altijd voor "betrokkenheid".

Doelstelling videoweergave i.p.v. betrokkenheid

Ik wil je aanraden om ook eens voor de doelstelling "videoweergave" te kiezen. Ik zie namelijk dat bij veel van de modezaken die klant bij mij zijn, dat dit goedkoper is. En ze bereiken ook nog eens veel meer consumenten. Om er achter te komen of dit voor jouw winkel ook zo is, raad ik je aan om het een keer te testen.

In deze video vertel ik je er meer over en ik laat je meteen ook zien hoe je een Facebook advertentie van je diashow maakt, waarbij je als doelstelling "videoweergave" kiest.

 

 

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring. Ik zou het leuk vinden als je hieronder wil delen of je inderdaad meer mensen hebt bereikt en of je goedkoper uit was.

Mirjam helpt sinds 2012 mode retailers aan meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Facebook advertenties, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider.


Meer over

0 reacties op “Maak je Facebook advertenties met diashows? Zo bereik je meer mensen & betaal je minder

Plaats een reactie


*