Latest Blogposts

De #1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden

Je ziet in je statistieken dat veel mensen je website hebben bezocht. Toch zie je ze niet terug in je winkel. Waar ligt dit aan? Zou je dat nu eindelijk eens willen weten?

En ben je ook benieuwd hoe je er voor kan zorgen dat een bezoeker onmiddellijk wèl JA zegt tegen jou?Ik ga je zo vertellen hoe je een bezoeker snel kan overtuigen.

Potentiële klant heeft een probleem en jij hebt de oplossing

Elke bezoeker op je website is een potentiële klant.
Echt elke!
Hij komt op jouw website omdat hij hoopt dat jij ‘m kan helpen.
Hij zoekt een oplossing voor zijn “probleem”.
Ik hoor je al denken: mijn klant heeft helemaal geen probleem.
Maar hij heeft wel degelijk een probleem.
Hij is op zoek naar iets en daar wil hij een oplossing voor.
Dat kan het zoeken naar de ideale bank zijn.
Of de zoektocht naar dat ene perfecte jurkje voor die leuke date.

 

Binnen een minuut beslist een bezoeker of jij hem kan helpen

Binnen een minuut wil een bezoeker weten of hij bij jou aan het goede adres is.
Je zal de klant daarom meteen bij binnenkomst op je website moeten overtuigen.
Doe je dat niet, dan is hij zo weer weg.
En het is maar de vraag of je hem ooit weer terug ziet.
Want wie weet belandt hij bij je concurrent en dan ben je ‘m kwijt.

 

Hoe overtuig je je klant dat hij jou moet hebben voor een bepaalde klus of dat jurkje? En niemand anders?

De meeste winkeliers proberen de klant te overtuigen met productfoto’s en mooie sfeerfoto’s.
Met uitgebreide productinformatie en door te vertellen over hun werkwijze.
En met een opsomming van alle merken die ze verkopen.

Bijna elke winkelier doet dit.
Jij waarschijnlijk ook.

Met de gedachten:
"hier mee verleid je de klant toch?
De klant wil toch vooraf weten hoe ik werk?
De klant wil graag productinformatie om tot een beslissing te komen?"

Ja, gedeeltelijk klopt dit.
Maar het is geen trigger om ja tegen je te zeggen.

 



Mijn strategie om potentiële klanten te overtuigen

Maar wil je echt dat klanten direct ja tegen je zeggen?
Zelfs nog voordat je product informatie geeft?

Dan moet je afstappen van deze traditionele manier van marketing voeren.

Ik heb een strategie waarmee de klant in 1 oogopslag kan kiezen voor jou.

Ben je benieuwd?

 

Wat ga je vanaf nu anders doen?

Je gaat niet meer de klant op je website overtuigen met kenmerken van een product òf door te vertellen over jouw werkwijze.

In 1e instantie is een potentiële klant namelijk helemaal niet geïnteresseerd in welke merken jij allemaal verkoopt en ook niet in een product beschrijving.
Of hoe jij de klus uitvoert.
Dat komt later wel.

Vanaf nu ga je de bezoeker overtuigen door hem te vertellen dat jij de oplossing voor hem hebt.

Jij hebt dat perfecte jurkje voor een éérste date of jij hebt de bank waarop je languit kan liggen, waar kinderen op kunnen stoeien en die ook nog eens makkelijk schoon te maken is.
Je gaat praten over wat het de bezoeker oplevert als hij jouw producten aanschaft.
Dit is het enige wat een bezoeker op dit moment interessant vindt.
Hiermee overtuig je ‘m.

 

Op je homepage vertel je jouw oplossing

Een bezoeker heeft helemaal geen tijd èn geen zin om 5 pagina’s op jouw website te bekijken om te onderzoeken of jij hem kan helpen.
Hij moet meteen op de homepage al weten dat jij de oplossing voor hem hebt.

Meteen bij binnenkomst op je website ziet hij dan: “hier moet ik zijn”.

 

Wat ga je doen?

Zorg dat je op je homepage al duidelijk maakt waarbij jij klanten kan helpen.
In het voorbeeld van het jurkje zou dat kunnen zijn:



“Hier vind je dat jurkje waar mee jij de show steelt op elk feestje”

.

Of als je banken verkoopt:



“Ben je op zoek naar een bank waar op je languit kan liggen? En waar je kinderen op mogen ravotten? Wij hebben ‘m! En hij is ook nog makkelijk schoon te maken”

En als laatste:





“Wij hebben vloeren die weinig onderhoud nodig hebben. 
Speciaal voor druk bezette klanten”

 

Deze tekst op je homepage zorgt voor herkenning bij de klant

De bezoeker op je website denk: “hé dat gaat over mij!
Hier snappen ze wat ik zoek”.

Omdat bijna alle websites van winkeliers dit nog niet toepassen, zal jij er onmiddellijk uit springen.

Je valt meteen op bij bezoekers.
Deze strategie helpt de klant om enorm.
Hij kiest hierdoor veel eerder voor jou.
En zal hierdoor veel sneller een koopbeslissing nemen.

Dat is toch wat je wil?

 

Lastig om bij je eigen winkel toe te passen?

Wil je dit ook graag toepassen op jouw website?
Maar vind je het lastig welke tekst nou het best bij jouw winkel past?
En wil je advies waar je zo’n tekst nou het beste plaatst?
Ik wil je hier graag bij helpen.
Neem even contact op en dan kunnen we kijken hoe ik je kan helpen (ik werk o.a. met Skype sessies, 1-op- coach sessies)
Foto: ladress.com

Mirjam heeft sinds 2012 honderden modezaken geholpen aan structureel meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna modevormgeving aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider. Ook heeft zij een webshop voor de winkel opgezet en gerund.
Meer over

1 reacties op “De #1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden

Plaats een reactie


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.