Latest Blogposts

7 voordelen van e-mailmarketing t.o.v. adverteren in folders en huis-aan-huis bladen

Hoe laat jij je (potentiële) klanten weten dat de nieuwe zomercollectie binnen is? Of dat je vanaf nu waanzinnig gaaf parket verkoopt?

Laat je een folder drukken? Zet je een advertentie in de krant? Of doe je misschien helemaal niks? En hoop je maar dat potentiële klanten ruiken dat je nieuwe spullen hebt.

In plaats van adverteren -of helemaal niks doen- kan je ook 1 mailtje naar je klantenlijst sturen en dan heb je misschien vanmiddag al liefhebbers bij je in de zaak staan.

En wie weet heb je tegen sluitingstijd de eerste artikelen al verkocht. Zou toch gaaf zijn!
 

In dit artikel laat ik je aan de hand van 7 voorbeelden zien waarom je veel beter e-mails kan versturen in plaats van adverteren

 

  1. Je bereikt de juiste mensen. Als je een advertentie in de krant plaatst moet je maar afwachten of je doelgroep je advertentie ziet. Bij e-mailmarketing geven mensen zelf hun naam en e-mailadres aan jou. Je mails worden dus naar mensen gestuurd waarvan je weet dat ze geïnteresseerd zijn in jouw producten.
  2.  

  3. Je bent flexibeler. Als jij morgenochtend een mail verstuurd naar je klantenlijst, staan er misschien morgenmiddag al enthousiaste mensen in je winkel die wat willen kopen n.a.v. dat mailtje. Is het al een paar dagen stil in je winkel? Hup, een mail er uit.
  4.  

  5. Het is persoonlijker. In je e-mails spreek je de mensen bij hun voornaam aan. Hierdoor lijkt het of de mails persoonlijk aan hen gericht zijn. Heel veel mensen zullen dit echt denken. En van je mails kan je een persoonlijke uitnodiging maken.
  6.  

  7. Het is klantvriendelijker. In je mail kan je foto's zetten van bijvoorbeeld je nieuwste collectie. Bij de foto's zet je een link naar je website waar een heel fotoalbum staat. De ontvanger van jou mail kan zo direct doorklikken naar je website. Dit kan je ook doen of een mooie aanbieding
  8.  

  9. Je bent niet gebonden aan een bepaalde hoeveelheid tekst.  Bij een advertentie of een folder ben je gebonden aan bepaalde maten, anders betaal je de hoofdprijs. Bij een mailtje bepaal je zelf hoeveel je kwijt wilt. Zo kan je (achtergrond)informatie geven over je producten en kan je vertellen waarom je zelf zo enthousiast ben over deze producten. Dit verhoogt zeker de verkoop.
  10.  

  11. Je hebt langer profijt. Zodra iemand de bladzijde van de krant met jouw advertentie omslaat ben je uit zijn gedachten. Een e-mailtje wordt vaak niet meteen gedelete. Hierdoor kan je zelfs na weken nog mensen in je winkel krijgen n.a.v. dat ene mailtje
  12.  

  13. Je bespaart kosten. Als je een folder laat drukken of je plaatst een advertentie in de huis-aan-huis krant ben je daar vaak veel geld aan kwijt. Mails versturen kost (bijna) niets.  Ook als je je mails geautomatiseerd via een autoresponder verstuurt betaal je vaak maar enkele tientjes per maand.

 

Je hoeft van mij niet accuut te stoppen met adverteren, maar ik ben er van overtuigd dat als je eenmaal bezig bent met e-mailmarketing je zult zien dat je daar veel meer resultaat uit haalt.

Dit kan je alleen ontdekken als je er ook werkelijk mee aan de slag gaat. Begin simpel. Verzamel vandaag al e-mailadressen en stuur die mensen vanaf nu regelmatig een mail.

 

Gratis online training e-mailmarketing

Ik ben met iets heel tofs bezig. Ik een online training over e-mailmarketing aan het maken. En deze training krijg jij, als lezer, helemaal gratis van mij. Ik merk de veel retailers een beetje eng vinden om mails te gaan versturen. Jij misschien ook? En dat is hartstikke jammer, want de winkels die hier wel al mee bezig zijn draaien extra omzet telkens al ze een mail versturen.

Klik op onderstaande button om je aan te melden. Zodra de training klaar is krijg jij ‘m als eerste toegestuurd. Gratis!

 
Klik hier om je aan te melden!

Mirjam helpt sinds 2012 mode retailers aan meer klanten & meer omzet door het slim inzetten van Facebook, Facebook advertenties, Instagram & nieuwsbrieven. Mirjam studeerde modevormgeving aan de modeacademie Marja van Riel in Rotterdam en daarna aan de Hoge school voor de kunsten in Utrecht. Ze heeft voor diverse modemerken gewerkt als ontwerper/ stylist en 10 jaar op de winkelvloer als verkoper, inkoper & bedrijfsleider.


Meer over

0 reacties op “7 voordelen van e-mailmarketing t.o.v. adverteren in folders en huis-aan-huis bladen

Plaats een reactie


*